سرخط خبرها

مقام «ابومهدی المهندس» از ساختار تشکیلاتی حشد الشعبی حذف شد + سند

دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق سندی منتشر کرده که براساس آن به موجب اصلاح ساختار تشکیلاتی حشد الشعبی، سمت نایب رئیس سازمان حشد حذف شده است.

میدل ایست نیوز: دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با صدور بخشنامه ای ساختار تشکیلاتی تازه نیروهای حشد الشعبی را ابلاغ کرد.

براساس سند منتشرشده در رسانه های عراقی به تاریخ 17 سپتامبر، «عادل عبدالمهدی» طی بخشنامه ای تأکید کرد که براساس اختیارات خود در مقام فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ساختار تشکیلاتی نیروهای حشد الشعبی را ابلاغ می کند.

در این سند تأکید شده که همه پست ها خارج از چارچوب تعیین شده برای تشکیلات حشد ملغی می شود.

در این سند به رئیس سازمان حشد الشعبی اختیار انتخاب سرپرست برای مناصب و مدیران سازمان و مطرح کردن آن با فرمانده کل برای تأیید یا رد آنها داده شده است.

عبدالمهدی در این سند تأکید کرد که این بخشنامه به محض ابلاغ باید اجرا شود

آنچه در این سند بیش از هرچیز به چشم می آید حذف سمت نایب رئیس سازمان حشد الشعبی است که تا پیش از صدور این بخشنامه «ابومهدی المهندس» آن را بر عهده داشت.

چندی پیش در پی حملات مکرر به زاغه های حشد الشعبی در عراق، ابومهدی المهندس با انتشار بیانیه ای شدید اللحن نیروهای امریکایی و اسرائیل را مسئول این عملیات ها دانست.

«فالح الفیاض»، رئیس سازمان حشد الشعبی، اما با صدور بیانیه ای تأکید کرد که بیانیه المهندس بازتاب دهنده نظر رسمی حشد نیست.

اما بیانیه الفیاض در پایگاه رسمی حشد الشعبی پوشش داده نشد.

این حوادث و برخی موضع گیری های متعارض دیگر، ازجمله انتشار سند تشکیل نیروهای هوایی حشد با امضای ابومهدی المهندس و تکذیب این تصمیم ازسوی دفتر الفیاض نشان داد که اختلافات شدیدی میان رئیس سازمان حشد و معاون او جریان دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا