سرخط خبرها

«عبدالملک الحوثی»: اگر بمباران خاک یمن ادامه یابد، هیچ خط قرمزی برای حمله به تأسیسات عربستان نمی شناسیم

رهبر گروه انصار الله از ائتلاف عربستان و امارات خواست که از پیشنهاد گروهی برای آتش بس استقبال کنند.

میدل ایست نیوز: «عبدالملک الحوثی»، رهبر نیروهای انصارالله، از ائتلاف عربستان و امارات خواست که از پیشنهاد گروهش درباره توقف حملات به عربستان درازای توافق همه جانبه و توقف بمباران یمن استقبال کنند.

او در سخنانی به مناسب پنجمین سالروز کنترل نیروهایش بر صنعا گفت که منافع کشورهای متخاصم ایجاب می کند که از این فرصت استفاده کنند چون با توقف اقدامات خصمانه و بمباران ها و تحریم هایشان، ارتش و کمیته های مردمی یمن هم حملات خود به عمق خاک عربستان را متوقف می کنند.

الحوثی همچنین هشدار داد که اگر بمباران خاک یمن توسط ائتلاف عربستان ادامه یابد حملات انصارالله «دردناک تر و ویرانگرتر و تأثیرگذارتر خواهد بود و به عمق مناطق عربستان و به مهم ترین تأسیسات اقتصادی و نفتی و حیاتی آنها خواهد رسید و در این باره هیچ خط قرمزی برای خود نمی شناسیم».

دربرابر، عربستان سعودی از زبان «عادل الجبیر»، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان، در واکنش به پیشنهاد گروه انصارالله گفت که داوری درباره این اظهارات براساس عمل انجام می شود نه حرف و افزود که باید دید آیا واقعا پیشنهادشان را عملی می کنند یا نه.

او گفت که باید دید آنها چرا چنین پیشنهادی را مطرح کرده اند.

همزمان «مارتین گریفیتس»، نماینده سازمان ملل در امور یمن، از این پیشنهاد انصارالله استقبال کرد و گفت که این پیشنهاد می تواند نشان دهنده عزمی جدی برای پایان جنگ باشد.

همزمان «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح انصارالله، صبح امروز با انتشار توئیتی خبر داد که در 12 ساعت گذشته ائتلاف عربستان بیش از 39 حمله هوایی به خاک یمن انجام داده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا