سیاسی

پیام حمله خمپاره‌ای به اطراف سفارت امریکا در بغداد چیست؟

برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند مبدا پرتاب خمپاره به پیرامون سفارت امریکا در منطقه سبز بغداد، منطقه الدوره بوده است.

میدل ایست نیوز:برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند مبدا پرتاب خمپاره به پیرامون سفارت امریکا در منطقه سبز بغداد، منطقه الدوره بوده است.

در همین رابطه، منابع رسانه‌ای و دیپلماتیک تاکید کرده اند که پرتاب دو خمپاره به نزدیکی سفارت امریکا هیچ گونه خسارت مادی و یا تلفات جانی نداشته است، این حمله خمپاره‌ای به سفارت امریکا دومین حمله‌ای است که در کمتر از دو ماه گذشته رخ داده است.

نکنه جالب توجه اینجاست که خمپاره‌ها پیش از دیدار مقرر «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک روی داده است.

مرکز اطلاع‌رسانه‌ای امنیتی عراق هم تنها به ذکر این نکته که حملات مذکور هیچ خسارت جانی نداشته است و تاکنون عاملین این حمله خمپاره‌ای مشخص نشده است بسنده کرد اما منابع دیگر تصریح کرده اند پرتاب راکت‌ دربردارنده پیامی به امریکا مبنی بر وجود برخی گروه‌های مخالف با حضور نظامیان این کشور در عراق به ویژه پس از حملات به پایگاه‌های الحشد الشعبی و انبارهای مهمات این سازمان به وسیله حملات نامعلوم با چراغ سبز امریکاست.

از سویی دیگر، منبعی امنیتی اعلام کرد سفارت امریکا در بغداد چند روز پیش پیام تهدیدآمیزی از سوی گروهی مسلح دریافت کرد که در آن سفارتخانه امریکا به علت تداوم بمباران مقرهای الحشدالشعبی در عراق، تهدید به حمله شده بود.

منبع مذکور افزود: «سفارت امریکا این تهدیدات را جدی گرفت و اقدامات احتیاطی از جمله انتقال کارمندان سفارتخانه به اماکن دیگر در منطقه سبز بغداد را به منصه اجرا در آورد.»

منابع امنیتی و دیپلماتیک عراق دیشب از اصابت دو خمپاره به نزدیکی سفارتخانه امریکا در بغداد خبر داده و اعلام کردند حملات مذکور هیچ گونه خسارت مادی و یا تلفانی جانی در پی نداشته است.

منبع
سکای برس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا