سرخط خبرها

کنگره امریکا دولت «ترامپ» را ملزم به بازگشایی کنسولگری امریکا در بصره کرد

کنگره امریکا در قانون بودجه سالانه وزارت خارجه، دولت امریکا را به ازسرگیری فعالیت های کنسولگری اش در بصره و اعلام هزینه های بازگشایی آن ملزم ساخت.

میدل ایست نیوز: پس از گذشت یک سال از بسته شدن کنسولگری امریکا در بصره، کنگره امریکا در قانون بودجه سالانه وزارت خارجه، دولت امریکا را به ازسرگیری فعالیت های کنسولگری اش در بصره و اعلام هزینه های بازگشایی آن ملزم ساخت.

یک مقام بلندپایه در وزارت خارجه امریکا به «المانیتور» گفت که امریکا خود را به شراکت با عراق در استان های جنوبی و همه جای عراق متعهد می داند و پس از بررسی های لازم امنیتی درباره بازگشایی کنسولگری در بصره تصمیم خواهد گرفت.

«فرید یاسین»، سفیر عراق در امریکا پیش تر به همین پایگاه اینترنتی گفته بود که «بسته ماندن دائمی این کنسولگری با توجه به اهمیت رو به افزایش بصره پیغام خوبی را به مردم بصره نمی رساند».

بسته شدن کنسولگری امریکا در بصره در تابستان گذشته انجام شد. چند روز پس از حمله گروهی از معترضان به وضعیت خدمات به کنسولگری ایران در بصره و به آتش کشیدن آن، چند موشک به نزدیکی کنسولگری امریکا اصابت کرد.

ایران البته با فاصله اندکی کنسولگری خود را بازگشایی کرد، اما کنسولگری امریکا بسته ماند.

کنگره امریکا همچنین وزیر خارجه این کشور را ملزم کرده که گزارشی درباره وضعیت دستگاه قضایی عراق و میزان استقلال آن و وضعیت فساد در آن تهیه و به کنگره ارائه کند.

منبع
المانیتور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا