سیاسی

خبرساز شدن حضور «جعفر الصدر» در دیدار رؤسای جمهور عراق و امریکا/ شایعه دیدار وی با «جارد کوشنر»

دفتر رئیس جمهور عراق در بیانیه رسمی خود درباره دیدار با رئیس جمهور امریکا، حضور «جعفر الصدر» در این دیدار را تأیید کرد.

میدل ایست نیوز: در اقدامی بی سابقه، «جعفر صدر»، تنها پسر آیت الله «سید محمد باقر صدر»، در دیدار رئیس جمهور امریکا با رئیس جمهور عراق حاضر شد.

انتشار تصویر حضور وی در مقام مدیر نهادهای بین المللی وزارت امور خارجه عراق در این نشست و تصریح به نام او در بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری عراق در میان حاضران، بحث های بسیاری را در شبکه های اجتماعی عراق در پی داشته است.

این بحث ها بدان علت است که خاندان صدر و رهبر سیاسی فعلی آنان، «سید مقتدی صدر» به مخالفت با سیاست های امریکا شناخته می شوند و صدر حتی برای مبارزه با حضور نیروهای امریکایی در عراق پس از 2003 تشکیلات نظامی راه انداخته بود.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی پرسیده اند که آیا می توان این دیدار را در چارچوب تغییر روش سیاسی جریان صدر دانست یا اینکه او فقط به عنوان یک مقام رسمی در جلسه حضور داشته است. برخی دیگر نیز پرسیده اند که آیا مخالفت با امریکا فقط یک شعار است که هواداران جریان صدر باید سر دهند و شامل نزدیکان صدر نمی شود.

«محمد الوادی»، فعال سیاسی عراق، با انتشار توئیتی گفت که «جعفر الصدر بخشی از تیم دیپلماتیک عراق است که البته سودای دستیابی به نخست وزیری را هم دارد و این حضورش در جلسه را توجیه می کند، ضمن اینکه شایع شده که وی دیداری محرمانه با «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد ترامپ، هم داشته است».

در تصاویر منتشرشده از این دیدار علاوه بر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه امریکا، جارد کوشنر نیز دیده می شود.

جعفر الصدر در سال 2011 در اعتراض به ناتوانی دولت در پیشبرد امور مردم از نمایندگی مجلس استعفا داد اما در آوریل گذشته نام وی در خبرگزاری ها مخابره شد و مجلس عراق به تعیین او به عنوان دیپلمات و سفیر رأی داد.

جعفر الصدر، آخرین نفر سمت چپ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا