سرخط خبرهاسیاسی

درخواست میانجیگری عربستان و امریکا از نخست وزیر پاکستان برای گفت‌وگو با ایران

عربستان و ایالات متحده و امریکا از نخست وزیر پاکستان خواستند تا برای حل و فصل تنش ایجاد شده با ایران میانجیگری کند.

میدل ایست نیوز: عربستان و ایالات متحده و امریکا از نخست وزیر پاکستان خواستند تا برای حل و فصل تنش ایجاد شده با ایران میانجیگری کند.

«عمران خان»، نخست وزیر پاکستان نیز اعلام کرده است که بنا به درخواست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا و «محمد بن سلمان »، ولیعهد سعودی نقش میانجی را برای حل و فصل تنش‌ها با ایران ایفا خواهد کرد.

عمران خان در گفت‌‌وگویی مطبوعاتی در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: «اکنون نمی توانم بیشتر از این اطلاع‌رسانی کنم، ما برای میانجیگری تلاش می کنیم.»

نخست وزیر پاکستان در ادامه گفت: «رئیس جمهوری امریکا از من خواست وساطت کنم، من نیز دیروز با رئیس جمهور ایران گفت‌وگو کردم.»

وی افزود: «در دیدار با محمد بن سلمان، وی از من خواست با رئیس جمهور ایران صحبت کنم، کما اینکه بن سلمان می دانست من با روحانی دیدار خواهم کرد. همچنین ترامپ از من پرسید آیا می توانیم شدت تنش را کاسته و حتی به توافقی جدید دست پیدا کنیم.»

در همین رابطه، عمران خان اظهار داشت: «من سوال مذکور را با روحانی مطرح کردم، وی در پاسخ گفت: بله ما همه تلاش خود را بکار خواهیم بست. نخست وزیر پاکستان افزود این فرایند ادامه دارد و من نمی توانم بیشتر از در این باره اطلاع رسانی کنم.»

نخست وزیر پاکستان پس از گفت‌وگو با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل، با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا