سیاسی

رئیس جمهور عراق در دیدار با «دونالد ترامپ»: باید به حفظ آرامش در منطقه کمک کرد

رئیس جمهور عراق در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رئیس جمهور ایالات متحده دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور ایالات متحده، دیدار کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق وی در این دیدار بر اهمیت تحولاتی که عراق در عرصه های گوناگون شاهد آن است و بر ضرورت حمایت از ثبات در عراق و حفظ پیروزی های به دست آمده علیه تروریسم با بازسازی و توسعه عراق شد.

برهم صالح بر اهمیت حفظ آرامش اوضاع در منطقه و جلوگیری از شدت بخشیدن به تنش ها با هدف تثبیت امنیت و ثبات در منطقه تأکید کرد.

ترامپ نیز در این دیدار از توجه به تحولات عراق سخن گفت و تحولات مثبت در این کشور را شایسته تقدیر دانست و گفت که کشورش از امنیت و ثبات و بازسازی عراق حمایت می کند.

در این دیدار همچنین تحولات منطقه و جهان و مسائل مشترک و راه های مبارزه با تروریسم و تقویت روابط دوجانبه بررسی شد.

در بیانیه کاخ سفید درباره این دیدار نیز آمده که رؤسای جمهور دو کشور راه های گسترش روابط در عرصه امنیت و انرژی و بازرگانی را بررسی کرده اند و رئیس جمهور امریکا بر حمایت خود از جنگ با تروریسم تأکید کرده است.

این بیانیه افزوده که ترامپ همچنین خواستار توجه جدی به تأمین حقوق اقلیت ها و مبارزه با فعالیت ها و نفوذ ایران شده و طرفین بر ضرورت تأمین شرایط لازم ازسوی بغداد برای جذب سرمایه گذاری تأکید کرده اند.

برهم صالح همچنین در سومین روز سفر خود به نیویورک با «جوزپه کنته»، نخست وزیر ایتالیا، دیدار و روابط دو جانبه را بررسی کرد.

منبع
دفتر رئیس جمهور عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا