سرخط خبرها

سفیر ایران در عراق: خروج نیروهای امریکایی از عراق یا هر نقطه دیگری ضروری است

سفیر ایران در عراق تأکید کرد که حضور نیروهای امریکایی باعث ناامنی در منطقه می شود.

میدل ایست نیوز: «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد، گفت که خروج نیروهای امریکایی از عراق یا هر نقطه دیگری در منطقه ضروری است.

مسجدی در مصاحبه با شبکه عراقی «دجله» گفت که امریکایی‌ها در امور منطقه و امور داخلی عراق دخالت می‌کنند و اگر برای ایران مشکلی ایجاد کردند باید منتظر پاسخ ایران باشند.

او افزود که ایران در امور داخلی عراق دخالت نمی‌کند و تنها مشکل ایران امریکایی‌ها هستند و افزود که خروج امریکایی‌ها از عراق یا هر نقطه دیگری ضروری است چون حضور آنها باعث تنش و ناامنی در منطقه می‌شود.

مسجدی اظهار داشت که «محور مقاومت» امروز بسیار قدرتمند است و «از همه کشورها می‌خواهیم که به این جبهه بپیوندند چون به سود تحقق امنیت برای همه کشورهاست».

او از دولت عراق خواست که «دوست خوب دولت ایران» باشد و افزود که «بسیاری از مردم عراق به جمهوری اسلامی علاقه‌مندند».

سفیر ایران در بغداد همچنین تأکید کرد که تأمین امنیت زایران اربعین مسئولیت نیروهای امنیتی عراق است و سپاه ایران نقشی در این باره ندارد و «اگر سپاه کاری برای تأمین امنیت زایران ایرانی کند در محدوده خاک ایران خواهد بود».

او از ملت و دولت عراق و همه نیروهای امنیتی این کشور برای استقبال گرم از زایران ایرانی تقدیر کرد و خبر داد که به‌زودی ایران در اقدامی متقابل روادید برای شهروندان عراقی را به مدت دو ماه لغو می‌کند.

او همچنین تأکید کرد که اگر کشورش در معرض حمله نظامی امریکا قرار گیرد، ایران مواضع نیروهای امریکایی در عراق یا هر جای دیگری را بمباران خواهد کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا