اقتصادی

وال استریت ژورنال: افزایش صادرات نفت امارات و عراق در سایه حمله به تاسیسات آرامکو عربستان

روزنامه وال استریت ژورنال امریکا در گزارشی به افزایش صادرات نفت امارات و عراق در سایه حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو پرداخته است.

میدل ایست نیوز: روزنامه وال استریت ژورنال امریکا در گزارشی عنوان کرد عراق، امارات و روسیه به علت دشواری‌هایی که شرکت آرامکو در تامین نفت خام با کیفیت بالا برای مشتریان آسیایی خود مواجه شده است، سه کشور مذکور بیشترین سود اقتصادی را از حمله به تاسیسات نفتی عربستان برده اند.

با وجود اینکه شرکت آرامکو به میانگین تولید پیش از حملات رسیده است، اما بنا به اظهارات مقامات سعودی، شرکت آرامکو قادر به صادرات همه تولیدات نفتی خود به بازارهای جهانی نیست.

وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان اجرایی شرکت آرامکو نوشته است، بخشی از تولید این شرکت را نمی توان پالایش و صادر کرد چرا که برخی از واحدهای فرآوری هنوز اصلاح و تعمیر نشده است، تولید نفت و فرآوری آن برای فروش دو مساله متفاوت است.

در همین رابطه، برخی از شرکت‌های پالایشگاهی هند رو به خرید نفت خام روسیه به جای عربستان کرده اند، اما برنده نخست این ماجرا، کشور امارات است به طوری که خبرها از تغییر مسیر نفتکش نروژی که قرار بود به منطقه راس التنوره عربستان برود، به سمت بندر الفجیره امارات برای بارگیری دو میلیون بشکه نفت خام حکایت دارد.

داده‌ها و اطلاعات موجود در دو هفته اخیر یعنی پس از حمله به شرکت آرامکو نشان می دهد که صادرات نفت خام روسیه و امارات به میزان 100 هزار بشکه در روز افزایش یافته است، صادرات عراق نیز به میزان 31 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا