سرخط خبرها

جدی شدن احتمال دست داشتن عناصر امنیتی در انفجار کربلا

گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس نشان می دهد که عناصر امنیتی در این حادثه دست داشته اند.

میدل ایست نیوز: دو هفته پیش در 20 سپتامبر یک حادثه تروریستی در ورودی شهر کربلا باعث کشته شدن 12 عراقی و مجروح شدن 5 تن شد. دفتر نخست وزیر و مجلس عراق با صدور بیانیه های جداگانه در واکنش به این خبر، اعلام کردند که کمیته هایی برای تحقیق و تفحص در این باره تشکیل می دهند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

پارلمان عراق کمیته ای متشکل از مقامات امنیتی و نظامی وزارتخانه های دفاع و کشور و ستاد عملیات فرات الاوسط برای بررسی این حادثه تشکیل داد.

منابع مطلع پارلمانی به «العربی الجدید» خبر دادند که تحقیقات این کمیته پارلمانی نشان می دهد که دستگاه های امنیتی از وقوع این حادثه از دو روز قبل مطلع بوده اند و نقشه ای برای خنثی کردن آن طراحی کرده بودند.

براساس این گزارش، اطلاعاتی که دستگاه های امنیتی عراق به آن دست یافته بودند نشان می داد که این بمب قرار است در خیابان اصلی کربلا منفجر شود اما در عمل این بمب درون یک اتوبوس عابر انداخته و منفجر شد.

به گفته این منابع، احتمالا نیروهای امنیتی غیر پاکدست در این عملیات دست داشته و در جلوگیری از آن کوتاهی کرده اند و احتمالا برای تسهیل تحرک تروریست ها پول دریافت کرده اند.

این گزارش افزوده که تحقیقات از مقامات امنیتی منطقه انفجار برای دریافت کشف ابعاد بیشتر این حادثه و بازپرسی از متهمی که ساعتی پس از حادثه دستگیر شد ادامه دارد.

این منابع افزوده اند که برخی فرماندهان امنیتی در آغاز حاضر به شرکت در جلسه مجلس نشدند اما بعد از تهدید رئیس مجلس به عزلشان مجبور شدند که در جلسه حاضر شوند.

همزمان «کریم المحمداوی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، تأکید کرد که این حادثه نشان می دهد که عناصری از نیروهای امنیتی در تسهیل انتقال این بمب دست داشته اند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا