سرخط خبرها

انصار الله: اگر عربستان به صدای صلح گوش ندهد، با ضرباتی دردناک از نوع حمله به آرامکو به شنیدن وادارش می کنیم

رهبر گروه انصار الله در دیدار با نماینده سازمان ملل تأکید کرد که انصار الله در پی تحقق صلح است.

میدل ایست نیوز: «عبدالملک الحوثی»، رهبر گروه انصار الله یمن در دیدار با «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه ملل متحد در امور یمن، خواستار توقف حملات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و پایان محاصره یمن شده‌است.

عبدالملک الحوثی و مارتین گریفیتس، روز سه شنبه در صنعا، پایتخت یمن، شهری که کنترل آن در دست حوثی‌ها و متحدان این گروه است، دیدار کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها هدف از این دیدار، گفت‌وگو در مورد احتمال برقراری صلح و پایان دادن به جنگ چهار ساله در یمن بود.

همزمان «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی گروه انصارالله، نیز در دیدار با گریفیتس تأکید کرد که این گروه با هدف تحقق صلح بسیاری برنامه های خود برای ضربه به مواضع راهبردی عربستان را به تعویق انداخته است.

او گفت که انصار الله برای تحقق صلح دست به اقدامات زیادی زده که آخرین آنها توقف حملات به عربستان در توقف حملات عربستان به یمن و پایان محاصره یمن و آزادی اسرای یمنی است «اما دشمن هنوز دست به هیچ اقدام عملی نزده است».

المشاط تأکید کرد که این گروه طرح هایی را برای حملاتی به مواضع استراتژیک عربستان از نوع حمله به تأسیسات نفتی آرامکو تدارک دیده بود اما فعلا آنها را به تعویق خوانده تا به تحقق صلح کمک کند و طرف مقابل از این فرصت استفاده کند.

وی افزود که اگر آنان نخواهند صدای صلح را بشنوند انصار الله ضربات سختی به آنان خواهد زد که مجبورشان می کند که در پی آتش بس برآیند.

سفر اخیر گریفیتس به یمن نیز در راستای تلاش‌های مجدد برای پایان دادن به نبردها صورت گرفته باشد.

نماینده ویژه ملل متحد روز گذشته در بیانیه‌ای گفته بود اقدام اخیر حوثی‌ها و آزادی ۲۹۰ زندانی توسط آن‌ها «به ایجاد فضای سازنده یاری می‌رساند و گامی برای اعتمادسازی در روند صلح در یمن است».

منبع
عربی پست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا