سیاسی

وزارت امور خارجه عراق سفیر ایران را احضار کرد/مخالفت قاطع بغداد با اظهارات «ایرج مسجدی» مبنی بر حمله به نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق

وزارت امور خارجه عراق ضمن احضار سفیر ایران در بغداد، مخالفت قاطع خود را با اظهارات وی مبنی بر حمله به نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش در این کشور، به وی ابلاغ کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق، «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد را احضار کرد و «عبدالکریم هاشم مصطفی»، قائم‌مقام وزارت خارجه عراق مخالفت مطلق خود را نسبت به اظهارنظر اخیر سفیر ایران مبنی بر حمله به نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش که بنا به درخواست و هماهنگی دولت این کشور در عراق فعالیت کرده و به انجام ماموریت آموزشی و خدمات استشاری به نیروهای عراقی مشغول هستند، به وی ابلاغ کرد.

قائم‌مقام وزارات خارجه عراق در ادامه تاکید کرد بغداد اجازه نخواهد داد بغداد تبدیل به میدانی برای درگیری‌های بین المللی و یا مسیر و جایگاهی برای تجاوز به کشورهای همسایه یا دوست عراق از سوی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شود.

وی ضمن ابراز مخالفت وزارت امور خارجه عراق با تعرض به دیپلمات‌هایی که در ماموریت رسمی از سوی کنسولگری عراق در مشهد مقدس به سر می برند، از مقامات امنیتی ایران خواست تا برای آگاهی از ابعاد این حادثه تحقیق کرده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار حوادث مربوط به تعرض به شهروندان عراقی که دارای پیوندهای بردارانه، تاریخی و ویژه با جمهوری اسلامی ایران هستند، اتخاذ کنند.

قائم مقام وزارت خارجه عراق در پایان اظهار داشت که بغداد بر تداوم مناسبات متوازن و با ثبات با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد.

ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد پیشتر اعلام کرده بود که در صورت حمله امریکا به ایران، نیروهای امریکایی در منطقه از جمله عراق مورد هدف قرار خواهد گرفت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا