سیاسی

بیانیه سید عمار الحکیم و قیس الخزعلی در خصوص تحولات دیروز بغداد

«سید عمار الحکیم» و «قیس الخزعلی» با صدور بیانیه‌های جداگانه بکارگیری خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان را امر غیر قابل قبول دانسته و از معترضان خواستند خویشتنداری پیشه کنند.

میدل ایست نیوز: «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به تظاهرات دیروز بغداد و شماری از استان‌های این کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که بکارگیری خشونت بی رویه در متفرق کردن معترضان امری محکوم و غیرقابل قبول است، رخدادهای مربوط به زخمی شدن تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در جریان تظاهرات نیازمند بررسی جدی و بازبینی فوری است.

وی در ادامه خواستار تشکیل جلسه پارلمانی فوری به منظور آگاهی از علل و پیامدهای این رخداد و کنترل اوضاع و عدم کشیده شدن آن به وضعیتی ناگوار شد.

وی همچنین از نیروهای امنیتی خواست به منظور عدم فرصت‌دهی به بدخواهان و مهار وضعیت، با خویشتنداری و خردمندی رفتار کنند و تظاهرات‌کنندگان نیز باید در چارچوب اقدامات صلح‌آمیز و عدم تعرض به دستگاه‌های امنیتی و نیز سر ندادن شعارهای مغایر قانون اساسی کشور، اعتراض خود را نشان دهند.

در همین رابطه، «قیس الخرعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق نیز تاکید کرد اتفاقات دیروز در جریان تظاهرات گواهی بر وجود ایادی خبیث به منظور برهم زدن ثبات در کشور است.

الخزعلی گفت: «زخمی شدن شماری از تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی، گواهی است بر وجود ایادی خبیثی که در پی برهم زدن ثبات کشور و ریختن خون بی گناهان هستند، ما پیشتر قبل از وقوع تظاهرات، درباره وحود چنین پروژه‌ای هشدار داده و اکنون نیز دوباره هشدار می دهیم.»

وی تاکید کرد: «این حق مردم ماست که برای مطالبه حقوقشان اقدام به برگزاری تظاهرات کنند اما مردم با حفظ صلح‌آمیز بودن تظاهرات و عدم اجازه به ورود افراد نفوذی و ایادی خبیثی که در پی کشاندن وضعیت به سرانجامی خطرناک هستند، باید به دشمنان فرصت عرض اندام ندهند، ما در این باره اطلاعات موثقی در دست داریم.»

الخزعلی افزود: «ما از دستگاه‌های امنیتی نیز می خواهیم که با بالاترین حد ممکن از خویشتنداری با تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز تعامل داشته باشند.»

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا