سرخط خبرهاسیاسی

«عبدالمهدی»: مجلس و نیروهای سیاسی اجازه تعدیلات کابینه به دور از سهمیه بندی را بدهند/ظرف روزهای آینده طرح کمک به خانواده های کم درآمد را به مجلس می دهیم

نخست وزیر عراق در یک سخنرانی تلویزیونی تأکید کرد که هیچ راه حل جادویی برای حل مشکلات کشور وجود ندارد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»،نخست وزیر عراق، بامداد روز جمعه طی یک سخنرانی تلویزیونی از مجلس و نیروهای سیاسی خواست که به نخست وزیر برای تکمیل کابینه و اجرای تعدیلات وزارتی به دور از سهمیه بندی سیاسی اختیارات کامل دهند.

او در این اظهارات گفت که هیچ راه حل جادویی برای حل مشکلات کشور وجود ندارد و گفت که از لحظه انتخاب به نخست وزیری در پی رفع دیواره هایی برآمده که میان دولت و مردم فاصله می اندازد و اقدامات مهمی برای اصلاحات سیاسی و اقتصادی و خدماتی و تأمین فرصت های شغلی و مبارزه با فساد آغاز کرده است.

نخست وزیر عراق همچنین تأکید کرد که اوضاع کشور بسیار خطرناک است و کشور در دوراهی حکومت و آشوب قرار گرفته است و خطاب به تظاهرات کنندگان گفت که صدای شما پیش از تظاهرات شنیده شده بود و خواست شما برای مبارزه با فساد و انجام اصلاحات خواستی برحق است.

او از ملت عراق خواست که به کسانی که در پی سیاه نمایی و مأیوس کردن مردم هستند و می خواهند با فریب دادن مردم جامعه را دوباره نظامی کنند اعتنا نکنند.

عبدالمهدی تأکید کرد که اقدامات امنیتی ای که دولت پیش گرفته ازجمله منع آمد و شد، اقداماتی است که دولت مجبور به انجام آنها شده و مانند داروی تلخ است اما امنیت و حفظ جان و مال مردم در همه استان ها مسئولیت اصلی وی است و از همه خواست که برای بازگشت امور به وضعیت طبیعی و سلطه قانون کمک کنند.

او از اینکه کسانی توانستند تظاهرات مسالمت آمیز را به خشونت بکشانند ابراز تأسف کرد و خبر داد که تا چند روز آینده طرح پرداخت کمک مالی به خانواده های کم درآمد را به مجلس ارائه خواهد کرد.

عبدالمهدی از مردم خواست که او و دولتش را براساس آنچه در توانایی اش هست ارزیابی کنند و متوجه حجم بزرگ مشکلات باشند و بدانند که هیچ راه حل جادویی ای وجود ندارد.

او گفت که شخصا مسئولیت اداره کشور در این مرحله حساس را به عهده می گیرد و افزود که نارضایتی عمومی از کل فضای سیاسی کشور کاملا قابل درک است به خصوص که اکثر رسانه ها کاری جز سیاه نمایی و تعمیم مشکلات به همه چهره های کارآمد کشور ندارند و همواره در حال ناامید کردن مردم هستند.

عبدالمهدی به پروژه های اجرا شده در بهبود روابط خارجی عراق و افزایش سرمایه گذاری ها و رسیدگی به وضعیت کشاورزی و افزایش تولید نفت اشاره کرد و گفت که عراق در سطح جهانی در بهترین حالت خود و مورد احترام همه کشورهای دنیاست و به نقطه التقای کشورهای درگیر تبدیل شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا