سرخط خبرها

واحد پیگیری دفتر نخست وزیر عراق: هیئت وزیران امروز بسته حمایتی تازه ای ابلاغ می کند

واحد پیگیری دفتر نخست وزیر عراق خبر داد که جلسه امروز هیئت وزیران با حضور استانداران برگزار می شود.

میدل ایست نیوز: مسئول واحد پیگیری در دفتر نخست وزیر عراق جزئیات تازه ای از بسته جدید اصلاحات را که قرار است امروز (سه شنبه 8 اکتبر) ابلاغ شود اعلام کرد.

«مصطفی جبار» به «الفرات نیوز» گفت که این واحد متشکل از شماری از جوانان معترض در بصره و بغداد و دیگر استان هاست که به افکار عمومی بسیار نزدیک است «اما ما پس از حضور در دولت متوجه شدیم که طبقه ای از سیاستمداران قدیمی و بوروژوا درون دولت هستند که ارتباطی با افکار عمومی ندارند و نمی توانند مشکلات را درک کنند».

او گفت که بسته اول مصوبات دولت هنوز کاملا اجرایی نشده و فقط بخش مربوط به 17 هزار زمین مسکونی در استان بصره اجرا شده است و افزود که در جلسه سه شنبه هیئت دولت که با حضور استانداران برگزار خواهد شد دستورات لازم به استانداری ها برای پیگیری اجرای مصوبات داده خواهد شد.

وی افزود که در این جلسه استانداران موظف می شوند که در جدول زمانی مشخصی به این مصوبات عمل کنند و خبر داد که همه استانداران برای حضور در این جلسه به بغداد فراخوانده شده اند.

به گفته جبار، بسته حمایتی دوم به پرداخت قرض های کم بهره به تحصیل کردگان مدارس فنی و حرفه ای و تعیین مالیات بالا برای کارگران خارجی با هدف واداشتن بنگاه های اقتصادی مانند رستوران ها به استفاده از کارگر عراقی مربوط می شود.

او اظهار داشت که در تظاهرات ماه های گذشته دارندگان مدارک عالی تحصیلی تصمیماتی در دولت گرفته شده بود که به بودجه 2020 مربوط می شد اما بعد از تظاهرات اخیر این تصمیمات با سرعت بیشتری در حال پیگیری است.

جبار همچنین از توافق با هماهنگ کنندگان تظاهرات در سراسر کشور برای توقف همه اعتراضات به مناسبت زیارت اربعین خبر داد و گفت که بسیاری از مطالبات این گروه ها را می توان با یک دو بخش نامه عملی کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا