سیاسی

وزارت دفاع اسرائیل نگران از حمله احتمالی ایران، در حال بررسی دقیق حملات آرامکو

یک نشریه اسرائیلی خبر داد که تیمی از وزارت دفاع در حال بررسی دقیق حملات آرامکو هستند تا از حمله ای مشابه به اسرائیل جلوگیری کنند.

میدل ایست نیوز: نشریه «تایمز آو اسرائیل» خبر داد که وزارت دفاع اسرائیل در حال تحلیل دقیق حملات اخیر به تأسیسات هسته ای آرامکو در عربستان با هدف جلوگیری از وقوع حمله ای مشابه در اسرائیل است.

این روزنامه در گزارشی تأکید کرده که این عملیات در 14 سپتامبر برای تحلیلگران اسرائیلی «خیره کننده» بوده چون توانسته از تأسیسات نظامی عربستان ازجمله سامانه دفاعی پاتریوت که اسرائیل هم از آن استفاده می کند عبور کند.

یک افسر بلندپایه در واحد اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل گفته که در این عملیات «ایرانی ها قدرتی شگفت آور در حمله عربستان نشان دادند».

این افسر که این روزنامه با نام مخفف Y.O.D. از وی یاد کرده افزوده که باوجود آنکه این عملیات بسیار حساب شده اجرا شد بعید است ایرانی ها بتوانند حمله ای مشابه در اسرائیل اجرا کنند و تأکید کرده که اسرائیل درحال بررسی دقیق تهدیدهایی از این دست است.

این افسر گفته که ارتش خود را برای همه سناریوها در سواحل شرقی ازجمله حمله مجموعه ای بزرگ از موشک ها و پهپادها از نوع آنچه در عربستان رخ داده آماده کرده است.

کانال 12 اسرائیل نیز خبر داده که مقامات وزارت دفاع اسرائیل در حال بررسی سلاح های استفاده شده در این حمله هستند و بعید نمی دانند که شبه نظامیان وابسته به ایران در عراق چنین عملیاتی را علیه اسرائیل اجرا کند.

روز یکشنبه 6 اکتبر کابینه امنیتی اسرائیل پس از یک ماه برای بررسی «تهدیدهای ایران» تشکیل جلسه داد. در این جلسه نگرانی ها از احتمال اقدام تهران علیه اسرائیل که به علت عدم واکنش نظامی یا سیاسی به حملات مکرر اخیر ایران شدت گرفته بررسی شد.

روزنامه «تایمز آو اسرائیل» در گزارش خود افزوده که اسرائیل می کوشد با انتشار سامانه ضد موشکی «فلاخن داود» که به طور خاص علیه موشک های بالستیک و موشک های کروز طراحی شده و نیز سامانه «باراک 8» ایستگاه های استخراج گاز در مدیترانه را امن نگه دارد.

موشک های هوشمند و پهپادها برخلاف موشک های بالستیک در ارتفاع پایین پرواز می کنند و این باعث می شود که شناسایی و خنثا کردن آنها با سامانه های دفاعی ضد موشکی آسان نباشد.

منبع
تایمز آو اسرائیل

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا