سرخط خبرها

«برهم صالح» در دیدار با شیوخ عشایر شهرک صدر خواستار حفظ آرامش شد

رئیس جمهور عراق در دیدار با شیوخ عشایر شهرک صدر تأکید کرد که عزم ملت عراق برای تحقق اصلاحات جدی است.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، در دیدار با گروهی از شیوخ عشایر شهرک صدر عراق تأکید کرد که ملت عراق عزم خود را برای ساخت دولت جزم کرده اند و حکومت موظف به اصلاحات ضروری برای تأمین زندگی با عزت برای آنان است.

او در این دیدار که روز سه شنبه انجام شد تأکید کرد که تظاهرات حق مسلم و قانونی همه شهروندان است به شرطی که مسالمت آمیز باشد و خون کسی چه از تظاهرات کنندگان و چه از نیروهای امنیتی در آن ریخته نشود و به اموال عمومی و خصوصی آسیبی نرسد.

صالح گفت که ریاست جمهوری از پرداخت خسارت به آسیب دیدگان حوادث اخیر و برخورد قاطع با جنایتکاران و افرادی که قانون را زیر پا نهادند حمایت می کنند.

او بر ضرورت تعدیل اساسی کابینه برای بهبود عملکرد دولت و تحقق جهش در تأمین خدمات و اشتغالزایی و تحقق عدالت اجتماعی تأکید کرد.

این در حالی است که با وجود آرام شدن تظاهرات مردمی در اعتراض به فساد و نبود شغل، گروه های وابسته به «سید مقتدی صدر» همچنان در حال تظاهرات هستند.

رئیس جمهور عراق همچنین در دیدار با تعدادی از استانداران عراق بر اهمیت حفظ حالت مسالمت آمیز اعتراضات و حمایت از امنیت عمومی کشور تأکید کرد و خوستار تسریع در تحقق مطالبات مردم در استان ها و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان شد.

در این دیدار استانداران گزارشی مفصل درباره موانع اجرای پروژه های عمرانی و تحقق اصلاحات ارائه کردند.

منبع
دفتر رئیس جمهور عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا