سرخط خبرهاسیاسی

«مسعود بارزانی» خطاب به «دونالد ترامپ»: خون کُردها بسیار باارزش‌تر از پول و سلاح است

«مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در واکنش به سخنان «دونال ترامپ»، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد خون کُردها بسیار باارزش‌تر از پول و سلاح است.

میدل ایست نیوز: «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در واکنش به سخنان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا اعلام کرد خون کُردها بسیار باارزش‌تر از پول و سلاح است.

بارزانی در حساب توئیتری خود، خطاب به ترامپ نوشت: «جناب رئیس جمهور، همانطور که مستحضرید ملت کردستان همواره در راه حقوق مشروع خود مبارزه کرده است، کما اینکه نیروهای پیشمرگه که داعش را شکست دادند، بخش فعالی از ائتلاف بین المللی ضد تروریسم هستند، خون کُردها بسیار با ارزش‌تر از پول و سلاح است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا پیشتر در واکنش به عقب‌نشینی نیروهای امریکایی از شمال سوریه، در آستانه عملیات نظامی ترکیه اعلام کرده بود ما از این جنگی که نه معنا و نه نهایتی بر آن می توان متصور بود، خارج می شویم کما اینکه کُردها بدون چشم‌داشت مبارزه نکردند، ما به آنان پول و تسلیحات دادیم.

ترکیه اعلام کرده است به زودی عملیات نظامی علیه نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به قسد در شمال این کشور آغاز خواهیم کرد، آنکارا قسد را مرتبط با گروه تروریستی پ.ک.ک می داند.

منبع
روداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا