سرخط خبرهاسیاسی

نامزد پیشنهادی عبدالمهدی برای وزارت ارتباطات، دانش‌آموخته فقه اسلامی از راه دور است

بر اساس سندی که منتشر شده است، «امیر البیاتی»، نامزد جدید وزارت ارتباطات عراق، دانش‌آموخته رشته فقه اسلامی به شیوه آموزش از راه دور است.

میدل ایست نیوز: بر اساس سندی که منتشر شده است، «امیر البیاتی»، نامزد جدید وزارت ارتباطات عراق، دانش‌آموخته رشته فقه اسلامی به شیوه آموزش از راه دور است.

در فهرست تعدیل وزارتی که از سوی عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در پی تظاهرات و اعتراضات اخیر این کشور پیشنهاد شده است، نام «قحطان الجبوری»، سخنگوی سابق ائتلاف سائرون برای تصدی وزارت صنایع و «امیر البیانی»، قائم‌مقام وزارت ارتباطات برای تصدی وزارتخانه نام‌برده به چشم می خورد.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در جلسه روز پنجشنبه هفته گذشته پارلمان این کشور اسامی 5 نامزد برای تصدی وزارتخانه‌های صنایع، مهاجرت، ارتباطات، بهداشت و آموزش و پرورش را ارائه کرده بود که تنها نامزدهای وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش موفق به کسب رای اعتماد شدند.

عادل عبدالمهدی در حالی قحطان الجبوری، عضو ائتلاف سائرون را برای تصدی وزارت صنایع به پارلمان معرفی کرده است که ائتلاف مذکور به رهبری «سید مقتدی صدر»، در پی تظاهرات و ناآرامی‌های اخیر این کشور، خواستار استعفای دولت عبدالمهدی و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی تحت نظارت سازمان ملل متحد شده است. این اقدام عبدالمهدی، برخی شائبه‌ها و گمانه‌زنی‌ها درخصوص توافق پشت‌پرده ائتلاف سائرون با وی را تقویت می کند و اینکه اعتراضات صدر تنها برای فریب افکار عمومی و حفظ پایگاه اجتماعی خود از رهگذر همراهی با مردم معترض بوده است.

منبع
این نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا