سیاسی

وزیر دفاع امریکا: یک هزار نظامی امریکایی از سوریه خارج خواهند شد

«مارک اسپر»، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در مصاحبه با شبکه CBS اعلام کرد واشنگتن برای خارج کردن تقریبا یک هزار نیروی امریکایی از شمال سوریه آماده می شود.

میدل ایست نیوز: «مارک اسپر»، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در مصاحبه با شبکه CBS اعلام کرد واشنگتن برای خارج کردن تقریبا یک هزار نیروی امریکایی از شمال سوریه آماده می شود.

این اقدام امریکا در حالی صورت می گیرد که دونالد ترامپ هفته پیش از سازماندهی و تغییر مکان ده‌ها نظامی امریکایی در شمال سوریه خبر داده بود، اقدامی که راه را برای عملیات نظامی ترکیه برای هدف قرار دادن نیروهای دموکراتیک سوریه، همپیمان اصلی امریکا در جنگ با تروریسم هموار کرد.

وی افزود: «ما در 24 ساعت گذشته مطلع شدیم که ترکیه قصد دارد عملیات خود را به سمت جنوب و غرب مناطق عملیات گسترش دهد همچنین نیروهای قسد نیز در نظر دارند که برای حمله به ارتش ترکیه با دمشق و مسکو معامله کنند.»

اسپر اظهار داشت: «وضعیت برای نیروهای امریکایی شکننده است و من شب گذشته با ترامپ صحبت کردم و وی دستور آغاز عقب‌نشینی عامدانه نیروهای امریکایی از شمال سوریه را صادر کرد.»

وزیر دفاع امریکا در پایان عنوان کرد: «نیروهای باقی مانده در میان ارتش ترکیه و نیروهای قسد قرار گرفته اند و این چنین ما خود را میان دو گروه متخاصم در انزوا می بینیم و نیروهای امریکایی در صورت لزوم، حق دفاع از خود را دارند.»

منبع
ساحات التحریر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا