سیاسی

رایزنی «برهم صالح» با «ایمانوئیل مکرون» و «مایک پمپئو» درباره تحولات سوریه

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در تماس‌های تلفنی جداگانه با رئیس جمهور فرانسه و وزیر امور خارجه امریکا درباره مناسبات دوجانبه و تحولات سوریه رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در تماس تلفنی با «ایمانوئیل مکرون»، همتای فرانسوی خود درخصوص مناسبات دوجانبه، راهکارهای تقویت آن در همه زمینه‌ها، لزوم حفظ امنیت و ثبات عراق و توسعه تجریه دموکراتیک این کشور در راستای تحقق آرمان‌های مردم عراق با وی رایزنی کرد.

روسای جمهور عراق و فرانسه بر لزوم توقف عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و آغاز گفت‌وگوی سازنده برای دستیابی به راهکار سیاسی فراگیر تاکید کردند.

برهم صالح و ایمانوئیل مکرون ضمن ابراز نگرانی درخصوص اوضاع انسانی در مناطق مورد منازعه سوریه، بر اهمیت میدان ندادن به گروه‌های تروریستی برای تجدید فعالیت‌های تبهکارانه و مجرمانه علیه مردم عراق و سوریه تاکید کردند.

در همین راستا، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه امریکا در تماس تلفنی با برهم صالح درخصوص مناسبات دوجانبه و تعامل با چالش‌ها در راستای نهادینه کردن امنیت در عراق و حقوق شهروندان و تقویت تجربه دموکراتیک این کشور رایزنی کرد.

طرفین در پایان ضمن بررسی تازه‌ترین تحولات مربوط به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، بر بهبود وضعیت انسانی و توقف عملیات نظامی در این کشور تاکید کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا