سرخط خبرهاسیاسی

آغاز به کار نشست امنیت دریانوردی و کشتیرانی منطقه خلیج با حضور 60 کشور جهان در بحرین

منامه، پایتخت بحرین امروز دوشنبه 21 اکتبر میزبان نشست امنیت دریانوردی و هوانوردی در منطقه خلیج با همکاری ایالات متحده امریکا و لهستان و با حضور بیش از 60 کشور جهان است.

میدل ایست نیوز: منامه، پایتخت بحرین امروز دوشنبه 21 اکتبر میزبان نشست امنیت دریانوردی و هوانوردی در منطقه خلیج با همکاری ایالات متحده امریکا و لهستان و با حضور بیش از 60 کشور جهان است.

در همین رابطه، «خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر امور خارجه بحرین تاکید کرد نشست امنیت دریانوردی و هوانوردی در منطقه خلیج در حالی آغاز به کار می کند که منطقه و کشورهای جهان در معرض تهدیدات روزافزون و مخاطره‌آمیزی قرار دارند.»

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ موضع جمعی در محکومیت این اقدامات، ابراز امیدواری کرد این نشست از همکاری میان کشورهای جهان برای پشتیبانی از کشتیرانی و دریانوردی که در صدر اولویت‌های منطقه قرار دارد، حمایت کند و به راهکارهایی کارآمد در راستای مقابله با تهدیدات روزافزون و تامین امنیت کشورهای منطقه و ثبات اقتصاد جهانی منتهی شود.

«شیمون آران»، تحلیلگر سیاسی و خبرنگار خبرگزاری رسمی اسرائیل پیشتر خبر داده بود که هیئتی از وزارت خارجه اسرائیل در کنفرانس بحرین درباره «راه های تأمین امنیت کشتیرانی در خلیج دربرابر حملات ایران» شرکت خواهد کرد.

او با انتشار توئیتی خبر داد که این کنفرانس روزهای دوشنبه و سه شنبه (21-22 اکتبر) در منامه برگزار خواهد شد و به نوعی ادامه «نشست ورشو» خواهد بود که در فوریه گذشته در لهستان برگزار شد.

به گفته این خبرنگار اسرائیلی نمایندگانی از ده ها کشور ازجمله کشورهای خلیج که روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارند در کنفرانس منامه حاضر خواهند بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا