سرخط خبرها

پومپئو: برای عقب راندن ایران در سوریه تلاشی واقعی در کار است

پومپئو گفت که دولت ترامپ همچنان به هر سه موضوع مقابله با تأثیرگذاری ایران در سوریه، جلوگیری از آزادی زندانیان داعشی و مهار قدرت بشار اسد، به طور کامل متعهد است.

میدل ایست نیوز: «مایک پومپئو»، وزیر خارجه آمریکا، با دفاع از رویکرد اخیر دولت ترامپ در قبال ترکیه و شمال سوریه، انتقادها درباره استفاده ایران از خلأ پیش‌آمده را رد کرد و گفت تلاش‌ها برای عقب راندن ایران در سوریه «واقعی و مداوم» است.

پومپئو روز یکشنبه (20 اکتبر) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اِی‌بی‌سی» به انتقادها از توافق اخیر آمریکا با رئیس‌جمهوری ترکیه پاسخ داد و از جمله گفت: «اطمینان می‌دهم که تلاش‌ها برای عقب راندن ایران [در سوریه] واقعی و مستمر است».

وی همچنین گفت دولت ترامپ همچنان به هر سه موضوع مقابله با تأثیرگذاری ایران در سوریه، جلوگیری از آزادی زندانیان داعشی و مهار قدرت بشار اسد، به طور کامل متعهد است.

خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه با موجی از انتقادها در کنگره آمریکا روبه‌رو شد؛ با این حال مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، و آقای پومپئو پنج‌شنبه گذشته با سفر به آنکارا رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، را به اجرای توافق آتش‌بسی پنج روزه راضی کردند.

مایک پومپئو در پاسخ به منتقدانی که گفته‌اند «اردوغان در این توافق هرچه می‌خواست بدست آورد» گفت: اصلا چنین جوی نبود و «مذاکراتی دشوار» داشتیم که حتی پیش از ورود به آنکارا شروع شد.

منبع
abc

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا