سرخط خبرها

«پوتین» در تماس تلفنی با «اسد» وی را در جریان مذاکراتش با رئیس جمهور ترکیه قرار داد

رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای سوریه ای خود تأکید کرد که هدف اصلی در مذاکرات با مقامات ترکیه حفظ یکپارچگی سوریه بوده است.

میدل ایست نیوز: کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، وی را در جریان مذاکرات خود با رئیس جمهور ترکیه قرار داده است.

در بیانیه کرملین آمده که در این تماس تلفنی پوتین تأکید کرده که هدف اصلی وی در مذاکرات با «رجب طیب اردوغان» حفظ یکپارچگی خاک سوریه بوده است و اسد نیز از رئیس جمهور روسیه بابت حمایت از سوریه قدردانی کرده است.

این بیانیه افزوده که بشار اسد بر حمایت کامل خود از نتایج مذاکرات و آمادگی نیروهای مرزی سوریه برای رسیدن به مرزهای سوریه و ترکیه در همکاری با پلیس نظامی روسیه تأکید کرده است.

تلویزیون رسمی سوریه نیز با اعلام این خبر تأکید کرد که بشار اسد بر مخالفت با هرگونه اشغال سوریه با هر بهانه ای تأکید کرده است.

در این گزارش آمده که اسد تأکید کرده که سوریه به جنگ با تروریسم و اشغال خاک سوریه از هر راه مشروعی که لازم بداند ادامه خواهد داد و افزوده که «گروه های جدایی طلب عامل وضعیت کنونی» هستند.

رئیس جمهوری ترکیه شامگاه سه شنبه پس از گفت وگویی طولانی با «ولادیمیر پوتین» در شهر سوچی در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: «امروز برای مبارزه با تروریسم، صیانت از تمامیت ارضی و وحدت سیاسی در سوریه و نیز بازگشت آوارگان سوری به کشورشان با آقای پوتین به یک توافق تاریخی دست یافتیم.»

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا