سرخط خبرها

تاکید روسای سه‌گانه عراق بر تداوم اجرای مطالبات مشروع معترضان

روسای سه‌گانه عراق به همراه رئیس شورای عالی قضایی امروز نشستی را برگزار کرده و بر تداوم اجرای مطالبات مشروع معترضان تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: روسای سه‌گانه عراق به همراه رئیس شورای عالی قضایی امروز چهارشنبه مورخه 23 اکتبر 2019 میلادی نشستی را برگزار کرده و بر تداوم اجرای مطالبات مشروع تظاهرات‌کنندگان تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در کاخ السلام بغداد میزبانی نشستی بود که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و «فائق الزیدان» رئیس شورای عالی قضایی در آن حضور داشتند.

حاضرین در این نشست ضمن بررسی وضعیت سیاسی و امنیتی کنونی عراق بر اهمیت پایبندی به زمانبدی‌های ثابت برای اجرای مطالبات مشروع تظاهرات‌کنندگان در زمینه انجام اصلاحات، مبارزه با فساد و حمایت از حق قانونی شهروندان در برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز، آزادی بیان و حمایت از امنیت و اموال عمومی تاکید کردند.

تظاهرات و اعتراضات در عراق که به احترام ایام اربعین متوقف شده بود، قرار است از روز جمعه ازسر گرفته شود. این تظاهرات در اعتراض به وضعیت لجام گسیخته فساد، گسترش بیکاری و شرایط نابسامان خدمات‌رسانی در این کشور برگزار شد که به علت تیراندازی نیروهای امنیتی و عوامل تک‌تیرانداز ناشناس در جریان این تظاهرات بیش از یکصد تن کشته و هزاران نفر زخمی شدند.

منبع
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا