سرخط خبرها

ترامپ: شماری از نیروها در سوریه باقی می مانند

ترامپ گفت که اسرائیل و اردن از آمریکا خواسته اند شمار کوچکی از نیروها را «در بخش کاملا متفاوتی از سوریه» باقی بگذارد.

میدل ایست نیوز: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، گفت بعضی از نیروهای آمریکایی علیرغم دستور قبلی او برای خروج از سوریه در این کشور باقی خواهند ماند.

او گفت شمار کوچکی از این سربازان از میادین نفتی حفاظت خواهند کرد و گروه دیگری در نزدیکی مرز اسرائیل و اردن مستقر خواهند ماند.

تصمیم دو هفته پیش او برای خارج کردن نیروها از شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه با انتقاد شدید حتی هم حزبی های او مواجه شد.

به فاصله کوتاهی بعد از آن بود که ترکیه عملیاتی تهاجمی علیه نیروهای کرد، متحدان سابق آمریکا علیه داعش، را شروع کرد.

رئیس جمهور آمریکا که متهم شده به نیروهای تحت هدایت کردها که شریک مهمی در مقابله با گروه «دولت اسلامی» (داعش) بودند خیانت کرده، از تصمیم خود برای عقب نشینی دفاع کرده است.

او گفت: «چرا باید سربازان خود را در میان دو گروه بزرگ، یعنی بالقوه صدها هزار نفر که درحال جنگیدن هستند رها کنیم؟ فکر نکنم. من انتخاب شدم که نیروها را به کشور برگردانم.»

اما ترامپ همچنین گفت که اسرائیل و اردن از آمریکا خواسته اند شمار کوچکی از نیروها را «در بخش کاملا متفاوتی از سوریه» باقی بگذارد.

او گفت در بخش دیگری از سوریه به نیروهای آمریکایی «برای تامین امنیت (تاسیسات) نفتی» نیاز هست.

پیش از این یک مقام بلندپایه امریکایی به «نیویورک تایمز» گفته بود که این پیشنهاد ازجانب وزارت دفاع امریکا مطرح شده که 200 سرباز امریکایی در شرق سوریه و در نزدیکی مرز عراق حضور داشته باشند.

به گفته این مقام هدف از حضور این نیروها ادامه مبارزه با داعش و جلوگیری از افتادن مناطق نفت خیز به دست دولت سوریه و روسیه است.

منبع
بی بی سی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا