سرخط خبرها

هفتمین روز تظاهرات لبنان با هشدار قحطی نان آغاز شد

مردم شهرهای بزرگ لبنان ضمن رد اصلاحات اعلام شده از جانب نخست وزیر تأکید کرده اند که به تظاهرات خود ادامه می دهند.

میدل ایست نیوز: تظاهرات در لبنان وارد هفتمین روز خود شد و بسیاری از خیابان ها و مسیرهای اصلی در شهرهای گوناگون لبنان همچنان توسط تظاهرات کنندگان مسدود است.

معترضان از ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) به میدان مرکزی بیروت، میدان «ریاض الصلح»، رفته اند و تأکید کرده اند که اقدامات اصلاحی دولت لبنان برای حل برخی مسائل اقتصادی برایشان قانع کننده نیست.

معترضان از صبح هرروز همه جاده های ورودی بیروت را می بندند و مذاکرات نیروهای امنیتی برای بازکردن جاده ها برای ورود کالا تاکنون بی نتیجه بوده است.

«ولید جنبلاط» از نیروهای سیاسی حامی تظاهرات از مردم خواسته که اجازه عبور آمبولانس ها و پزشکان و کارکنان بیمارستان ها را بدهند.

وزیر آموزش و پرورش لبنان هم امروز دستور بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را داد اما اکثر مدارس همچنان تعطیل مانده اند و بسیاری از ادارات خصوصی حضور کارکنان را به وضعیت مناطقشان منوط دانسته اند.

روزنامه «اللواء» چاپ بیروت نیز امروز از تشکیل تیمی از افراد نظامی بازنشسته و افراد غیر نظامی برای اداره اعتراضات خبر داد و گفت که ترکیب این تیم اعلام نمی شود تا موجب اختلاف نشود.

روزنامه «الجمهوریه» لبنان نیز خبر داد که «نبیه بری»، رئیس مجلس لبنان، در تماس تلفنی با «سعد الحریری»، نخست وزیر لبنان، اوضاع کشور را بررسی و الحریری تأکید کرده که موضوع استعفای نخست وزیر یا دولت مطالقا مطرح نیست و تمرکز همه نیروهای دولت بر اجرای اصلاحات است.

همزمان اتحادیه نانوایان لبنان از ارتش این کشور خواست که برای باز کردن جاده ها جهت ورود کامیون های آرد دخالت کند و هشدار داد که در غیر این صورت قحطی نان در سرتاسر کشور پیش خواهد آمد.

منبع
الجزیرهروسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا