سیاسی

اختصاصی/ اخبار ضد و نقیض از حضور «سید مقتدی صدر» در عراق/ یک منبع آگاه: صدر برنگشته و همه بیانیه هایش از ایران صادر شده است

یک منبع آگاه به «میدل ایست نیوز» خبر داد که همه اخبار منتشر شده درباره بازگشت سید مقتدی صدر به عراق بی اساس است.

میدل ایست نیوز: یک منبع مطلع به «میدل ایست نیوز» خبر داد که همه اخبار منتشر شده درباره بازگشت «سیدمقتدی صدر» رهبر جریان صدر، به عراق بی اساس است و وی همچنان در ایران به سر می برد.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود تاکید کرد که صدر از ۲۵ ژوئن که به ایران سفر کرد همچنان در ایران به سر می برد و همه بیانیه های وی علیه دولت عراق و لزوم سرنگون شدن دولت و تحریک هوادارانش به شورش علیه دولت از ایران صادر شده است.

پیشتر منابعی در عراق مدعی شده بودند که صدر یک روز پس از آغاز تظاهرات اول اکتبر در عراق به کشورش بازگشته است.

هفته گذشته نیز خبری درباره دیدار رئیس مجلس عراق با صدر در نجف اشرف منتشر شد که به گفته منبع چنین دیداری کذب است هرچند بعید نیست که این تماس به صورت تلفنی با غیر مستقیم باشد.

شب گذشته نیوز برخی منابع خبری عراق با انتشار تصویری مدعی شدند که صدر به بازدید از میدان «ثورة العشرین» که مرکز تظاهرات مردم نجف است رفته، اما ساعاتی بعد یکی از سران جریان صدر به کانال تلگرامی «السیاسه نیوز» گفت که چنین چیزی صحت ندارد و «تلویحا گفت که صدر در خارج عراق به سر می برد».

صدر روز چهارشنبه با انتشار «حکمی» از همه کادرهای دفتر خود و نیروهای سرایا سلام و هوادارانش خواست که «با توجه به شرایط انقلابی کشور» در حالت آماده باش کامل باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا