سیاسی

ریاست پارلمان عراق: دولت اماکن مشخصی برای تظاهرات مشخص کند/نیروهای امنیتی با آشوب‌طلبان برخورد کند

ریاست پارلمان عراق از تداوم فعالیت‌های پارلمان تا زمان تحقق مطالبات تظاهرات‌کنندگان بر اساس جدول زمانی مشخص خبر داد.

میدل ایست نیوز: ریاست پارلمان عراق از تداوم فعالیت‌های پارلمان تا زمان تحقق مطالبات تظاهرات‌کنندگان بر اساس جدول زمانی مشخص خبر داد.

بر اساس بیانیه ریاست پارلمان عراق، در نشست امروز درباره اجرای فوری تصمیمات هیات دولت و پارلمان گفت‌وگو شده و از رئیس جمهور و دولت خواسته شد پیش‌نویس قوانین مهم که دربردانده راهکارهای حقیقی برای مطالبات تظاهرات‌کنندگان است را به صورت فوری به پارلمان ارسال کنند.

نمایندگان پارلمان همچنین از شورای عالی قضایی و نهادهای اجرای خواستند اقدامات فوق‌العاده‌ای برای محاکمه مفسدانی که به اموال عمومی و ادارات دولتی آسیب زده‌اند، اتخاذ کنند، و مسئولانی که در حق آنها شکایتی به ریاست پارلمان ارائه شده است، مورد بررسی و بازخواست قرار گیرند.

ریاست پارلمان عراق همچنین از نهادهای امنیتی خواست قاطعانه با برهم‌زنندگان امنیت شهروندان برخورد کرده و اقدامات لازم را بر اساس مصوبات شورای عالی قضایی علیه کسانی که هیچ ارتباطی با معترضان و مطالبات مشروع آنها ندارند، اتخاذ کنند.

ریاست پارلمان در ادامه بر توقف فعالیت شورای استانداری‌ها و شهرستان‌ها و شوراهای شهر بر اساس قوانین مربوط تأکید کرد که این امر بنا به درخواست کمیته حقوقی و با امضای بیش از یک سوم اعضای پارلمان صورت می گیرد.

ریاست پارلمان در ادامه به درخواست از فرمانده کل نیروهای مسلح برای مشخص کردن مکان‌های برپایی تظاهرات اشاره کرد و اینکه طرف‌های امنیتی کاملاً به مسئولیت خود برای حفاظت از شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز و حفظ دارایی‌های دولتی و شخصی عمل کنند و بین این دو قشر تمایز قائل شوند؛ تظاهرات‌کننده‌ای که خواسته‌های بر حق و مشروعِ لازم الإجراء دارد با کسانی که می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و آشوب و ناآرامی را گسترش داده و نهادهای دولتی را به آتش کشانده و به دارایی‌های خصوصی و دولتی حمله کنند.

ریاست پارلمان عراق در پایان بر تداوم فعالیت‌های پارلمان برای تحقق مطالبات تظاهرات‌کنندگان و اجرای اقدامات واقعی برای رفع نیازهای شهروندان بر اساس جدول زمانی مشخص و تصویب قوانین و اقدامات اصلاحی از سوی ریاست جمهوری و دولت تاکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا