سیاسی

سید مقتدی صدر خطاب به دولتمردان: ‌پیش از آنکه برکنار شوید، خود استعفا دهید

سيد مقتدی صدر با صدور پیامی نسبت به تظاهرات روزهای اخیر عراق واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: سيد مقتدی صدر با صدور پیامی نسبت به تظاهرات روزهای اخیر عراق واکنش نشان داد.

صدر در این پیام آورده است: اگر طبق نظر برخی افراد، نه تظاهرات و نه تحصن و اعتصاب راهکار وضع موجود به شمار نمی رود، پس آیا پافشاری بر قدرت راه‌حل وضعیت کنونی به حساب می آید؟ این در حالی است که دولت توانایی پایان دادن به درد و رنج ملت و رها کردن آن از دست افراد فاسد و تامین زندگی آبرومندانه برای ملت را ندارد.

اگر از ملت می خواهید که دست به کشتار و آتش‌سوزی نزند- که این امری واجب است-پس ای مفسدین دست از سر مردم بردارید، دیگر سرکوب، ستم و تفرقه‌افکنی کافی است، تظاهرات‌کنندگان گروهی هستند که خواهان عزت، زندگی مرفه و میهنی بدون وجود فساد و مفسدین شدند.

آیا جواب این افراد آتش است یا اینکه با نیکی و خیر مورد پاداش قرار می گیرند، این افراد در فشار آوردن بر مفسدین کاملا موفق عمل کردند و آنها را مجبور به عقب‌نشینی و تلاش برای اصلاح امور کردند، پس ای نخست‌وزیر آیا در تکمیل آن طرح اصلاحی که مدعی آن هستی به آنها کمک می کنی؟!

آیا دست یاری به سوی آنها دراز نمی کنی تا عراق به سمت آتش فتنه و جنگ داخلی سوق پیدا نکند و بدین ترتیب همه چیز پایان یابد و هر کَس و ناکسی بر گرده ملت سوار شود، در حال حاضر این مسئولیت بر عهده بزرگان مردم و عقلای قوم قرار دارد تا هرچه سریعتر فتنه را دور سازند؛ هرچند که من به موج سواری بر روی اعتراضات متهم شوم همانطور که در گذشته نیز برای اصلاح تلاش کرده‌ام.

اینک وقت آن است که خود را برکنار کنید پیش از آنکه برکنار شوید یا اینکه راه اصلاح طلبی پیشه کنید قبل از آنکه از قدرت کنار زده شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا