سرخط خبرها

استعفای دو نماینده پارلمان عراق در اعتراض به سرکوب تظاهرات‌کنندگان

«رائد فهمی» و «هیفا الامین» در اعتراض به سرکوب تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر بغداد و دیگر استان‌ها از عضویت در پارلمان استعفا دادند.

میدل ایست نیوز: «رائد فهمی» و «هیفا الامین»، نمایندگان پارلمان عراق و اعضای ائتلاف سائرون از حزب کمونیست در اعتراض به سرکوب وحشیانه تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر بغداد و دیگر استان‌ها از عضویت در پارلمان استعفا دادند.

این دو نماینده پارلمان عراق در مقر حزب کمونیست طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کردند: «انتفاضه مردم عراق روز به روز در حال گسترش است، انتفاضه‌ای که برای مقابله با وضعیت وخیم خدمات‌رسانی، بحران روزافزون، افزایش بیکاری و فقر روی داده و موجب تغییرات ریشه‌ای و انتقال کشور به وضعیتی جدید می شود. این انتفاضه به جای اینکه با پاسخگویی به مطالبات مشروع تظاهرات‌کنندگان همراه باشد، غرق در خون شد و طی آن بسیاری کشته و زخمی شدند، با توجه به ناتوانی دولت و پارلمان در تامین خواسته های معترضان و در راستای اراده ملت و آغاز فرایند تغییر و تشکیل دولتی جدید به دور از فساد و سهم خواهی و فراهم سازی سازوکارهای لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام، ما استعفای خود را از عضویت پارلمان اعلام کرده و از انتفاضه مردم عراق اعلام حمایت می کنیم.»

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا