سرخط خبرها

اطلاعات منابع عراقی درباره جزئیاتی از عملیات قتل ابوبکر البغدادی

منابع امنیتی عراقی اطلاعات تازه ای از جزئیات قتل ابوبکر البغدادی منتشر کردند.

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری ناس نیوز به نقل از منابع آگاه جزئیات بیشتری از عملیات قتل ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش منتشر کرد.

بر اساس این گزارش این عملیات از چند روز پیش برنامه ریزی شده و و کمیته مشترک میان دو دستگاه امنیت عراق و امریکا برای پیشبرد عملیات تشکیل شده بود.

این گزارش افزوده که این نیروها توانسته بودند در نهم اکتبر گروهی از تروریست های داعش را بکشند و زنان آنان را دستگیر کنند که بعد از بازجویی از زنان مشخص شد که آنها از حلقه نزدیک به ابوبکر البغدادی بوده اند.

این زنان در بازجویی ها اطلاعات کامل منطقه محل سکونت ابوبکر البغدادی را که در شمال ادلب واقع بود در اختیار دستگاه امنیتی عراق نهادند.
به گفته یکی از این زنان البغدادی از مدتی نه چندان طولانی پیش از این به این منطقه منتقل شده بود یکی از دیگر از این زنان اطلاعاتی تفصیلی درباره منطقه ای که تحت تدابیر شدید امنیتی به آن تردد و با همسران البغدادی دیدار می کرد به دستگاه امنیتی عراق داد.

این منابع افزودند که البغدادی چند خانه در ادلب در اختیار داشت و همواره جلیقه انفجاری به تن می کرد.
بر اساس این گزارش پس از کسب این اطلاعات حساس کمیته مشترک از دستگاه امنیت عراق و ایالات متحده شکل گرفت که هدف از آن قتل ابوبکر البغدادی بود.
عصر امروز یکشنبه ۲۷ اکتبر دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که ابوبکر البغدادی بامداد امروز طی یک عملیات که ۱۵ دقیقه به طول انجامیده در یک تونل کشته شده است.
ترامپ در سخنان خود از عملکرد نیروهای امنیتی عراق تقدیر کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا