سرخط خبرها

نوری المالکی: به دولت مهلتی معقول برای تحقق مطالبات مشروع بدهید

نوری المالکی بر ضرورت تمرکز نیروهای امنیتی بر برخورد با فتنه جویان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: نوری المالکی دبیرکل حزب وحدت و رئیس ائتلاف دولت قانون در بیانیه ای که امروز (یکشنبه ۲۷ اکتبر) منتشر کرد تاکید کرد که کشور در وضعیت نگران کننده ای به لحاظ رابطه ملت با نهادهای حکومتی و پارلمان است.

در این بیانیه نسبت به منحرف شدن مطالبات مشروع مردم و کشیده شدن اوضاع به وضعیت نامعلوم هشدار داد و از دستگاه های امنیتی خواست که به همکاری با تظاهرات کنندگان ادامه دهند و تلاش خود را بر فتنه جویان و کسانی که دست دست به کشتار و تخریب و آتش سوزی می زنند متمرکز کنند.

او از دولت عراق نیز خواست که با سرعت بیشتری مطالبات مردم در عرصه خدمات و سیاست را تامین کند و در هماهنگی با پارلمان و دستگاه قضایی برای تحقق هر چه سریعتر این مطالبات بکوشد.

او با یادآوری توصیه‌های مرجعیت از تظاهرات کنندگان خواست که حالت قانونی و مسالمت آمیز تظاهرات خود را حفظ کنند و راه را بر کسانی که برنامه های خارجی را پیش می برند ببندند و از آنها خواست که مهلتی معقول به دولت برای تحقق اصلاحات و پیگیری مطالبات مشروع بدهند و اگر دولت در این مهلت نتوانست این مطالبات را عملی کند نیروهای سیاسی با اتحاد یکدیگر دولت و مجلس را بر اساس چهارچوب های حقوقی و قانونی تغییر دهند.میدل ایست نیوز:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا