سرخط خبرهاسیاسی

درخواست فراکسیون حکمت ملی برای تسریع در اجرای بسته‌های اصلاحی و معرفی فاسدان دانه‌درشت به دستگاه قضایی

فراکسیون پارلمانی جریان اپوزیسیون حکمت ملی خواستار تسریع در اجرای بسته‌های اصلاحی و معرفی فاسدان دانه‌درشت به دستگاه قضایی ظرف مدت 30 روز شد.

میدل ایست نیوز: فراکسیون پارلمانی جریان اپوزیسیون حکمت ملی خواستار تسریع در اجرای بسته‌های اصلاحی و معرفی فاسدان دانه‌درشت به دستگاه قضایی ظرف مدت 30 روز شد.

در بیانیه فراکسیون پارلمانی جریان حکمت ملی آمده است: «با توجه به اهمیت مرحله کنونی و تحولات شتابزده جاری در سپهر سیاسی عراق، از پارلمان می خواهیم جلسات خود را به صورت پیوسته برگزار کند، همچنین از نمایندگان محترم پارلمان می خواهیم برای بررسی و رایزنی مطالبات تظاهرات‌کنندگان و اعمال فشار برای اجرا و فعال‌سازی این مطالبات، با قدرت در جلسات پارلمان حضور داشته باشند و این جلسات، جلساتی برای ارائه‌ راهکارهای حقیقی و واقعی باشد.

فراکسیون جریان حکمت ملی در ادامه از نخست وزیر خواست در اجرای بسته‌های اصلاحی اعلام شده تسریع کند و مسئولیت همه طرف‌ها را چارچوب اختیارات هر نهاد مشخص سازد، بدین نحو:

1.ارسال پیش‌نویس قوانین و اصلاح برخی از آن به پارلمان ظرف بازه زمانی کمتر از 10 روز متوالی.

2.مشخص‌سازی مسئولیت وزرا در چارچوب اختیارات قانونی‌شان برای اجرای اصلاحات مربوط به وزرات‌خانه‌هایشان ظرف مدت زمانی کمتر از 15 روز و ارائه گزارش‌های مفصل روزانه به نخست وزیر و پارلمان درباره موارد انجام شده.

3.بررسی مسئولیت استانداران در چارچوب اختیارات قانونی برای اجرای اصلاحات مربوط در حوزه مسئولیت‌شان ظرف مدت کمتر از 15 روز و ارائه گزارش‌های مفصل روزانه درباره اجرای موارد انجام شده به نخست وزیر و پارلمان، برای نمونه می توان به پرونده توزیع اراضی میان شهروندان و دیگر پرونده‌ها اشاره کرد.

4.معرفی فاسدین دانه درشت و پرونده‌های آنان به دادگاه‌های پاکدستی و لزوم تعیین‌تکلیف و صدور حکم برای این پرونده‌ها ظرف مدتی کمتر از 30 روز.

فراکسیون پارلمانی جریان اپوزیسیون حکمت ملی عراق در پایان اظهار داشت این فراکسیون در همه جلسات پارلمان حضور داشته و پیشتر هم خواستار حضور بقیه گروه‌ها در جلسات پارلمان و برگزاری نشست‌های فوری شده است، امروز نیز مجددا خواستار تشکیل پیوسته جلسات پارلمان تا زمان پایان یافتن بحرانی است که کشور با آن دست به گریبان است.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا