سرخط خبرها

تعطیلی همه سفارتخانه ها و کنسولگری های اسرائیل در پی اعتصاب دیپلمات‌ها

در پی اعتصاب دیپلمات‌های اسرائیلی همه سفارتخانه‌ها و کنسولگری های اسرائیل در جهان تعطیل شد.

میدل ایست نیوز: در پی اعتصاب دیپلمات‌ها و وابسته‌های نظامی اسرائیل به دلیل یک نزاع طولانی با وزارت دارایی اسرائیل در ارتباط با دستمزد و مزایایی که به فرستاده‌های این رژیم پرداخت می‌شود، تمامی سفارتخانه‌ها وکنسولگری‌های اسرائیل در سراسر جهان امروز (چهارشنبه) تعطیل شد.

به گزارش روزنامه اسرائیلی «تایمز»، تعطیلی سفارتخانه‌های اسرائیل در سراسر جهان با هماهنگی وزارت خارجه، وزارت جنگ و فدراسیون کار هیستادروت (Histadrut) و بعد از آن صورت گرفته است که خزانه‌داری رژیم صهیونیستی در خصوص عمل به توافقات پیشین عهدشکنی و اعلام کرد که فرستاده‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای دیگر را وادار به بازگرداندن هزاران دلاری می‌کند که برای هزینه‌ها دریافت کرده بودند.

این گزارش‌ حاکی از آن است که تعطیلی سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان از ساعت 01:00 صبح روز چهارشنبه به وقت قدس اجرایی شده است.

هیأت‌های دیپلماتیک اسرائیلی با صدور بیانیه هایی اعلام کردند: «در پی تصمیم وزارت امور مالی اسرائیل در نقض تفاهماتی که در تاریخ 21 ژوئیه 2019 به توافق و امضای مدیرکل وزارت دارایی رسیده بود و به دلیل اعمال یک روند یکجانبه‌ای که پروتکلی را تغییر می‌دهد که چندین دهه فعال بوده است، ما مجبور به تعطیل کردن سفارتخانه شدیم».

در این بیانیه تاکید شده که هیچ خدمات کنسولی ارائه نخواهد شد و هیچ‌کس حق ورود به سفارتخانه/کنسولگری را نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، جدال پیش آمده در خصوص مزایا و هزینه‌هایی است که به دیپلمات‌های اسرائیلی و نمایندگان وزارت جنگ این رژیم که در کشورهای خارجی مستقر هستند، پرداخت شده بود و قرار بر آن شده بود که این بودجه، طیف وسیعی از هزینه‌ها از مراسماتی که در اقامتگاه سفیر رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود گرفته تا هزینه‌های حمل و نقل را پوشش دهد.

خزانه‌داری رژیم صهیونیستی اخیراً برای تغییر شیوه پرداخت بودجه و تعیین مالیات بر مزایا و بودجه‌ای که به فرستاده‌های این رژیم تعلق می‌گرفت، فشار آورده است که این اقدام تا حد بسیار زیادی به دیپلمات‌ها و رایزن‌های اسرائیل که مدت‌ها است به پایین بودن دستمزد خود اعتراض می‌کنند، لطمه می‌زند.

طبق این گزارش، خزانه‌داری اسرائیل در حال حاضر خواستار تحمیل یک سیستم جدید بازگشتی است به طوریکه دیپلمات‌‌های اسرائیل را وادار می‌کند هزاران دلار از مزایای و بودجه‌ای که دریافت کرده‌اند را بازگردانند.

دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی مدتهاست که به پایین بودن دستمزد خود و جو نامساعد کاری خود اعتراض دارند و هر چند سال یکبار، یک تحریم‌های کاری را اجرا می‌کنند که معمولاً به اعتصاب عمومی کشیده می‌شود.

در ژانویه 2011، اعتصاب‌های دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی به لغو سفر «دیمیتر مدودوف» رئیس‌جمهور وقت روسیه به فلسطین اشغالی شد. با اینحال در اکثر موارد، اعتصاب‌های آنها چندان نتیجه‌بخش نیست.

در سال 2014، بعد از چندین هفته تحریم‌های کارگری در فلسطین اشغالی که شامل توقف هرگونه تماس با دولت‌های خارجی و تعلیق تمامی خدمات کنسولی در کنسولگری‌های اسرائیل در سراسر دنیا شده بود، دفتر وزارت خارجه در بیت‌المقدس و 103 سفارت و کنسولگری رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی تعطیل شد.

در نوامبر 2014 (آبان و آذرماه)، نمایندگان اتحادیه کارگری هیستادروت یک توافق جامعی را با مقامات وزارت دارایی برای افزایش پرداختی‌ دیپلمات‌های اسرائیلی به امضا درآوردند و به طور چشمگیری به نزاع طولانی مدت با اتحادیه کارگری پایان دادند.

با اینحال، دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که با گذشت پنج سال، هنوز این توافقنامه به طور کامل اجرا نشده است.

طبق این گزارش، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با مشکل کسری بودجه درگیر است به طوریکه در ماه سپتامبر (اواخر شهریور تا اواسط مهرماه) اعلام کرد که به واسطه کسری بودجه، مجبور به توقف اکثر فعالیت‌های دیپلماتیک خود در جهان شده است و تصریح کرد که این دستورالعمل حسابدار کل وزارت دارایی بوده که تأکید دارد با مشکل شدید کسری بودجه روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، در 20 سال گذشته، بودجه تمامی وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی به جز وزارت خارجه این رژیم دو برابر شده است و بودجه وزارت خارجه اسرائیل کاهش داشته است و هم‌اکنون معادل 367 میلیون دلار در سال است.

رژیم صهیونیستی در حال حاضر 69 سفارتخانه، 23 کنسولگری و پنج هیأت نمایندگی ویژه از جمله نمایندگی این رژیم در سازمان ملل دارد.

در ماه می، گزارش «یوسف شاپیرا» بازرس کل رژیم صهیونیستی حاکی از آن بود که برخی از سفرای اسرائیل و کارکنان آنها در پست‌های خارج از فلسطین اشغالی، در شرایط نامساعدی به سر می‌برند و در این گزارش آمده بود که اقامتگاهها و املاک حدود 250 تن از کارکنان تحت مسئولیت وزارت خارجه اسرائیل در وضعیت نابسامانی قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا