سرخط خبرهاسیاسی

اختصاصی/ پشت پرده تحریکات «سید مقتدی صدر» علیه دولت؛ او برای دستیابی به چهار پست حساس گروکشی می کند

یک مقام بلندپایه عراقی به «میدل ایست نیوز» خبر داد که مقتدا صدر در پی دستیابی به ۴ پست حساس و حکومتی است.

میدل ایست نیوز: یک منبع بلندپایه عراقی در گفت‌وگو با «میدل ایست نیوز» از پشت پرده تحریکات اخیر سید مقتدی صدر علیه دولت عراق خبر داد.

به گفته این مقام آگاه صدر از آغاز تشکیل دولت عادل عبدالمهدی حمایت از وی را مشروط به واگذاری ۴ پست حساس به نزدیکان صدر کرده بود.

این مقام تاکید کرد که صدر در آغاز تشکیل دولت گفته بود که به مدت یک سال به دولت عبدالمهدی فرصت می‌دهد تا دست به اقداماتی که مدنظر وی است بزند.

این مقام گفت که صدر در پی دستیابی به ۴ پست حساس ریاست بانک مرکزی عراق، ریاست اداره بازاریابی و فروش نفت عراق (سومو)، دبیر کلی هیئت وزیران عراق، و ریاست دستگاه امنیت ملی عراق است. در حال حاضر دبیرکلی هیئت وزیران از آن جریان سائرون به رهبری مقتدی صدر هست اما ظاهرا صدر می خواهد به دنبال آن به نوعی دولت را ببلعد.

سید مقتدی صدر با آغاز دور دوم تظاهرات مردم تلاش کرد که با استفاده از این تظاهرات دستگاه تسویه حساب گسترده با مخالفان خود در نیروهای حشد شعبی به خصوص گروه عصائب اهل الحق را کلید بزند و یارانش بسیاری از دفاتر و مراکز این گروه ها را در نقاط گوناگون عراق به آتش کشیدند.

او که پس از چند ماه اقامت در ایران سه روز پیش به عراق بازگشت با تهدید عادل عبدالمهدی گفت اگر استعفا ندهد یاران خود را به منطقه حفاظت شده سبز ( الخضرا) گسیل خواهد کرد.

این منبع بلندپایه به «میدل ایست نیوز» گفت صدر همچنان در پی دستیابی و حفظ این چهار پست حساس حکومتی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا