سرخط خبرهاسیاسی

اختصاصی/ پیروان «سید مقتدی صدر» برای ورود منطقه سبز (الخضراء) آماده می شوند

رهبری جریان صدر به پیروان خود پیام داده است که بعد از نماز جمعه فردا در میدان التحریر جمع شوند.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه می گویند که عناصری از «جیش المهدی»، وابسته به «سید مقتدی صدر» تلاش می کنند تظاهرات کنندگان را قانع کنند که خیابان ها را خالی نکنند و بر کناره گیری عادل عبدالمهدی از سمت نخست وزیری و پیگیری مطالباتشان پافشاری کنند.

در همین رابطه محمود ابوایه الدبیسی (یکی از فرماندهان جیش المهدی در منطقه زعفرانیه)، در میدان التحریر از ناحیه پا هدف گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت و زخمی شد. او قصد داشت از مانع بتونی روی پل الجمهوریه عبور کند و به منطقه سبز (الخضراء) برود.

منابع آگاه می گویند در حال حاضر نیروهای جیش المهدی که از مناطق الحبیبیه و الاورفلی و طارق علی آمده اند در خیابان السعدون بدون اسلحه پراکنده شده اند در حالی که سلاح های خود را در خودروهایشان در نزدیکی محل تجمعشان نگه داشته اند.

رهبری جریان صدر به پیروان خود پیام داده است که بعد از نماز جمعه فردا در میدان التحریر جمع شوند.

بنا به گفته شاهدان عینی در حال حاضر میدان التحریر و محیط پیرامون آن به چهار مربع تقسیم شده که خیابان السعدون فرماندهی آن را سعد النوری، یکی از رهبران جریان صدر بر عهده دارد و مناطق الحبیبیه و الاورفلی و طارق را از الطیران تا میدان التحریر پوشش می دهد، خیابان الخلانی که کنترل آن را جماعت الکمالیه و العبیدی در دست دارند که سالم عایش بر آن نظارت دارد و جماعت الکرخ که در عمق میدان حضور دارند، شامل می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا