سرخط خبرها

اختصاصی/ «سید مقتدی صدر» در دیدار با شیوخ عشایر فلوجه: عشایر اهل سنت به تظاهرات بپیوندند

«سید مقتدی صدر» در دیدار با شیوخ عشایر فلوجه از آنان خواست که به صف تظاهرات کنندگان بپیوندند.

میدل ایست نیوز: «میدل ایست نیوز» به سندی دست یافته که نشان می دهد گروهی از شیوخ عشایر اهل سنت منطقه طارمیه فلوجه به دعوت دفتر «سید مقتدی صدر» در نجف اشرف با وی دیدار کردند.

براساس این سند، در این دیدار که در منزل شخصی صدر در محله حنانه نجف به مدت 30 دقیقه انجام شد وضعیت تظاهرات در بغداد و شمار بالای کشته شدگان و زخمی ها در این تظاهرات بررسی شد.

در این سند آمده که صدر در این دیدار بر ضرورت مشارکت عشایر اهل سنت در تظاهرات و پیوستن آنان به صف معترضان تأکید کرده و گفته که عشایر اهل سنت باید «در این شرایط تاریخی رد پای خود را در تاریخ ثبت کنند».

او همچنین اظهار داشته که عشایر باید ضمن حضور اسامی قبایل و عشایر شرکت کننده در تظاهرات را نیز اعلام کنند.

حاضران در این جلسه پس از شنیدن سخنان صدر این سخنان را تأیید و بر حمایت از تظاهرات تأکید کرده و گفته اند که به زودی دست به فعالیت اعتراضی خواهند زد و از عشایر انبار و صلاح الدین و موصل نیز به این منظور دعوت خواهند کرد.

در این سند شيخ رضوان الحلبوسی، شيخ صارم الحامدی، شيخ عدی الجميلی، و شيخ ريسان الكبيسی از اصلی ترین شیوخ عشایر حاضر در این جلسه نام آورده شده اند.

با وجود تظاهرات در بغداد و چند استان جنوبی عراق، استان های سنی نشین تاکنون به اعتراضات نپیوسته اند. این سند نشان می دهد که صدر در پی گسترده کردن سطح اعتراضات و کشاندن آن به مناطق تازه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا