سرخط خبرها

تلاش معترضان در لبنان برای بستن مسیرهای داخل و خارج بیروت

«المیادین» خبر داد که تظاهرات کنندگان در بیروت تلاش برای بستن خیابان ها و قطع جاده های ارتباطی بیروت به شهرهای دیگر را آغاز کرده اند.

میدل ایست نیوز: شبکه خبری «المیادین» خبر داد که تظاهرات کنندگان در بیروت تلاش برای بستن خیابان ها و قطع جاده های ارتباطی بیروت به شهرهای دیگر را آغاز کرده اند.

خبرنگار این شبکه در بیروت تأکید کرد که نیروهای امنیتی لبنان توانسته اند که برخی مسیرها ازجمله پل رینگ را بازگشایی کنند اما این اقدام پس از درگیری هایی با معترضان صورت گرفته است.

این شبکه افزوده که در طرابلس نیز درگیری هایی میان معترضان و نیروهای امنیتی بر سر بازگشایی برخی مسیرها رخ داده که تعداد زخمی برجای گذاشته است.

روز دوشنبه تظاهرات کنندگان در لبنان خواستار آغاز اعتصاب سراسری در کشور و از کار انداختن حمل و نقل و بستن مسیرهای ارتباطی داخل و خارج بیروت شدند.

این فراخوان پس از آن منتشر شد که گروهی از هواداران «میشل عون» تظاهراتی در حمایت از وی و طرح اصلاحی اش برگزار کردند.

رئیس‌جمهوری لبنان، که قانونا باید با پارلمان آن کشور به شور بنشیند تا فرد تازه‌ای را مامور تشکیل کابینه کند، برنامه‌‌ای نیز برای مقابله با فساد پیشنهاد کرده‌است. هرچند خود او نیز پذیرفته حل این چالش کار آسانی نیست.

میشل عون از هوادارانش خواسته با معترضان برای پایان دادن به روند فساد فراگیر همکاری کنند و به ایجاد دولتی فراحزبی یاری برسانند.

ساعاتی بعد اما بیروت صحنه تجمع معترضانی شد که همچنان کلیت نظام و چهره‌های حاکم بر آن کشور طی دهه‌های گذشته را عامل ناکارآمدی کشور می‌دانند.

معترضان روز یک‌شنبه خواستار تغییرات و اصلاحات سیاسی فوری شده و اعلام کردند که از روز دوشنبه دست به اعتصاب می‌زنند تا فشارها بر سیاست‌مداران حاکم افزایش یابد.

معترضانی که روز یک‌شنبه پس از سخنرانی عون دست به راهپیمایی زده‌اند، شعارهایی نیز علیه رئیس‌جمهوری آن کشور داده‌اند. خیابان‌ها صحنه حضور شهروندانی شده‌ که در مخالفت با طبقه حاکم شعار داده‌اند: «همه یعنی همه».

خبرگزاری اسوشیتدپرس می‌گوید اعتراضات عصر یک‌شنبه، گسترده‌ترین تجمع از زمان حمله هواداران حزب‌الله به بست‌نشینی مخالفان دولت در بیروت در روز سه‌شنبه بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا