سرخط خبرها

اعلام آمادگی سازمان ملل در عراق برای پیگیری نتایج «گفت وگوی فراگیر ملی»

نماینده سازمان ملل در امور عراق در دیدار با رئیس مجلس این کشور بر ضرورت جلوگیری از هرگونه قانون شکنی تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: «جنین هنیس پلاسخرت»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق بر آمادگی سازمان ملل برای تضمین نتایج «طرح گفت وگوی فراگیر ملی» تأکید کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر رئیس مجلس عراق، پلاسخرت در دیدار با «محمد الحلبوسی» تازه ترین تحولات سیاسی عراق و مطالبات مشروع تظاهرات‌کنندگان را بررسی کرد.

در این دیدار، رئیس مجلس عراق درباره اقدامات فوری برای تنظیم نقشه راه اجرای اصلاحات ریشه‌ای روند سیاسی کشور و تعدیل قانون اساسی و فعالیت دائمی کمیته مجلس در این باره و دعوت از کارشناسان حقوقی و نمایندگان تظاهرات‌کنندگان برای بررسی تعدیلات مطلوب در قانون  توضیح داد.

او همچنین به طرح گفت‌وگوی فراگیر ملی با حضور سران قوا و سران تشکل‌های سیاسی و طیف‌های گوناگون ملت عراق و نمایندگان اصناف و نمایندگان تظاهرات‌کنندگان با مشارکت سازمان ملل و هیئت‌های دیپلماتیک موجود در عراق برای ساختن آینده بهتر برای ملت عراق پرداخت.

پلاسخرت نیز در این دیدار تأکید کرد که سازمان ملل آماده همه گونه کمک برای اجرا و تحقق اهداف این گفت‌وگوست و می‌توان ضامن پیگیری و اجرای نتایج آن باشد تا ثبات و امنیت و یکپارچگی ملی عراق تضمین شود.

او همچنین برضرورت حمایت از آزادی بیان درچارچوب‌های دموکراتیک و سلطه قانون و جلوگیری از هرگونه قانون شکنی و حفظ اموال عمومی و خصوصی تأکید کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا