سرخط خبرهاسیاسی

حزب آبی سفید متعهد به الحاق منطقه غور اردن به اسرائیل شد

کانال 13 اسرائیل اعلام کرد حزب «آبی سفید» به رهبری بنی گانتس که مامور تشکیل کابینه شده، متعهد شده است منطقه غور اردن را به اسرائیل الحاق کند.

میدل ایست نیوز: کانال 13 اسرائیل اعلام کرد حزب «آبی سفید» به رهبری بنی گانتس که مامور تشکیل کابینه شده، متعهد شده است، منطقه غور اردن را به اسرائیل الحاق کند.

در گزارش کانال 13 اسرائیل که روز جمعه گذشته پخش شد، آمده است حزب آبی سفید در چارچوب متقاعد کردن « رافی پرتص»، رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» برای موافقت با پیوستن به دولت تحت رهبری گانتس، متعهد شده است منطقه غور اردن را به اسرائیل ملحق کند.

این کانال در ادامه افزود: «حزب آبی سفید در برابر پرتص تاکید کرده است در صورت تشکیل دولت توسط گانتس، بندی مبنی بر الحاق غور اردن را در برنامه دولت آتی خواهد گنجاند، این منطقه تقریبا 28 تا 30 درصد از کرانه باختری را شامل می شود.»

بنا به گزارش کانال 13 اسرائیل، «تسفی هاوزر» و «بوعزل هندل»، از رهبران حزب دست راستی آبی سفید مسئولیت برقراری ارتباط با رهبران حزب اسرائیل خانه ماست را برعهده دارند.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل کنونی اسرائیل در آستانه انتخابات پارلمانی قول داده بود در صورت پیروزی و تشکیل دوباره دولت، منطقه غور اردن و همه شهرک‌ها را به اسرائیل ملحق خواهد کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا