سرخط خبرها

اتمام قرارداد اجاره دو منطقه «الباقوره» و «الغمر» اردن به اسرائیل/ارتش اردن پرچم این کشور را در الباقوره به اهتزار در آورد

همزمان با پایان یافتن مهلت اجاره دو منطقه الباقوره و الغمر اردن به تل‌آویو، ارتش اردن پرچم این کشور را در منطقه الباقوره به اهتزار در آورد.

میدل ایست نیوز: همزمان با پایان یافتن مهلت اجاره دو منطقه الباقوره و الغمر اردن به تل‌آویو، ارتش اسرائیل، الغمر را منطقه‌ بسته نظامی اعلام کرد.

مقامات اردن پیشتر به صورت رسمی اعلام کرده بود بعد از گذشت 25 سال از امضای توافق صلح میان تل‌آویو و امّان، که به براساس آن، به کشاوزران اسرائیلی اجازه فعالیت در دو منطقه مذکور داده شده بود، پس از اتمام مهلت این قرارداد، مانع ورود شهروندان اسرائیلی به الباقوره و الغمر خواهد شد.

در همین راستا، پادشاه اردن در پارلمان این کشور از پایان یافتن قرارداد مذکور با اسرائیل خبر داد و نخست وزیر اردن نیز اعلام کرد تصمیم مربوط به تجدید یا عدم تجدید مهلت قرارداد مذکور، تصمیمی صرفا اردنی است.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، ارتش اردن امروز پس از اعلام رسمی پایان یافتن قرارداد مربوط به اجاره الباقوره و الغمر به اسرائیل از سوی ملک عبدالله دوم، پرچم اردن را بر فراز الباقوره به اهتزار در آورد و حاکمیت این کشور را بر این منطقه اعمال کرد..

منطقه الباقوره در شمال اردن و الغمر در جنوب این کشور قرار دارد و بر اساس یکی از بندهای توافقنامه وادی عربه که در سال ۱۹۹۴ میان اردن و رژیم صهیونیستی امضاء شد، این دو منطقه به مدت ۲۵ سال به این رژیم واگذار شد.

در همین حین، شبکه 13 اسرائیل اعلام کرد ارتش اسرائیل جاده‌ها و مسیرهای منتهی به منطقه الغمر و الباقوره را بسته و مانع از ورود شهروندان اسرائیلی به این منطقه می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا