سرخط خبرها

ادعای کمیته عالی هماهنگ کننده تظاهرات بغداد: اطلاعاتی از دست داشتن اداره امنیت الحشد الشعبی در قتل معترضان داریم

کمیته عالی هماهنگ کننده تظاهرات بغداد در نامه‌ای خطاب به آیت الله سیستانی مدعی داشتن اطلاعاتی از دست داشتن اداره امنیت الحشد الشعبی در قتل معترضان شد.

میدل ایست نیوز: کمیته عالی هماهنگ کننده تظاهرات بغداد در نامه‌ای خطاب به آیت الله سیستانی، خواسته‌های خود را اعلام کرد.

در این پیام آمده است، حضرتعالی نسبت به تظاهرات، تحصن‌های موجود در کشور اطلاع کامل دارید و در مناسبت‌های بسیاری بر حمایت از مطالبات به حق ما در تامین زندگی آبرومندانه، داشتن فرصت های شغلی و پایان دادن به مداخلات خارجی و ساختاربندی دوباره دولت اشاره کردید.

هنگامی که ما خواهان ساده ترین حقوق مشروع خود هستیم، آیا جواب ما قتل، ربایش و سرکوب است؟ مطالبات ما ساده و در راستای خدمات رسانی و انتصابات دولتی بود اما اکنون ما خواهان این مطالبات نیستم بلکه به دنبال ارزیابی و اصلاح همه روند سیاسی کشور از رهگذر اصلاح قانون اساسی و پایبندی واقعی دولت به برنامه‌های اعلام شده هستیم نه مانند گذشته که تنها شاهد مزایدات سیاسی و اقدامات نمایشی بودیم.

امروز ما تا زمان برآورده شدن مطالبات ذیل از سوی گروه‌های سیاسی حاکم و پارلمان، میدان التحریر را ترک نخواهیم کرد:

1.تدوین دوباره قانون انتخابات تا برای هر یکصد هزار نفر یک دایره انتخاباتی وجود داشته باشد و به هیمنه احزاب بر کمیساریای عالی انتخابات پایان داده شود و این کمیساریا از قضات تشکیل شده و به دادگاه فدرال مرتبط باشد.

2.لغو کامل شوراهای استانی و شهرداری و انتخاب استاندار با رای مستقیم مردم.

3.یکپارچه‌سازی ثروت و منابع ملی در کردستان و اتصال آن به منظومه درآمدهای دولت عراق (نفت، گمرک، گذرگاه ها)تا عدالت شامل حال همه کشور شود.

4.جلوگیری از مداخلات خارجی، جرم‌انگاری وابستگی و فعالیت برای غیر عراق، همچنین تنها کانال ارتباط با کشورهای خارجی، دولت، نهادها و سازمان های دولتی است.

5.رعایت حقوق بشر، آزادی بیان، نهادینه سازی دموکراسی در میان همگان و حمایت از موسسات و سازمان های مدنی.

6. تصویب قانون جدید درخصوص بازنشستگی و کاهش سن بازنشستگی، به طوری که بازنشستگی با 15 سال خدمت و نه بر اساس عمر افراد انجام شود تا بیکاران نیز فرصت‌های شغلی پیدا کنند.

7.ایجاد فرصت های شغلی از طریق ساخت شهرک های صنعتی بزرگ در شهرهای مختلف.

8.برپایی پروژه‌های کشاورزی بزرگ در سه صحرای الرمادی، کربلا و مثنی برای کاشت سبزیجات، خرما و میوه با استفاده از شیوه آبیاری قطره‌ای و حفر چاه جهت خودکفایی و صادرات.

9.پایان دادن به پرونده معترضان بازداشت شده و ناپدید شده و آزادی بدون قید و شرط آنان.

10.محاکمه عاملین قتل معترضان و اعلام اسامی آنان، ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می دهد عاملین قتل، اداره امنیت الحشد الشعبی و شخص ابوزینب اللامی است، ما خواهان اخراج و محاکمه وی هستیم.

11.استقلال دستگاه قضایی و پایان دادن به تسلط برخی احزاب بر آن به ویژه نوری المالکی، هادی العامری و ابومهدی المهندس تا دستگاه قضایی به مامنی عادلانه برای همگان تبدیل شود.

12. تشکیل دولت کوچک (شخصیت‌های توانمند) با عمر دو ساله تا به مطالبات مردم از طریق برنامه واضح و شفاف عمل کند.

13.جلوگیری از تسلط احزاب و لغو دفاتر اقتصادی آنان که با هدف باجگیری از مسئولان، دستگاه های دولتی و تاجران بزرگ تشکیل شده است.

14.پایان دادن به سهم خواهی احزاب بر همه نهادهای دولتی و خاتمه دادن به پرونده فروش مناصب دولتی در مزایده حزبی بدون رعایت اصل شایستگی و پاکدستی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا