سرخط خبرها

ائتلاف نصر: به تلاش برای استیضاح نخست وزیر ادامه می دهیم

ائتلاف نصر با صدور بیانیه رسمی دولت عراق را به ارائه تصویری منفی از عراق متهم کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف نصر، در جلسه دوره ای خود که به ریاست «حیدر العبادی» برگزار شد تحولات سیاسی کشور و تحرکات مردمی و مطالبات تظاهرات کنندگان را بررسی کرد.

این ائتلاف در بیانیه رسمی خود تأکید کرده است که به تلاش هایش برای استیضاح نخست وزیر در مجلس ادامه می دهد و خواستار تعیین تاریخ استیضاح ازسوی مجلس شد.

در این بیانیه از نبود رویکرد درست ازجانب دولت برای حل مشکلات انتقاد و تأکید شده که برخی اقدامات و اظهارات مقامات دولتی اوضاع را پیچیده تر می کند.

براساس این بیانیه، در این جلسه مذاکرات تشکل های سیاسی و تأکید بر ابتکار عمل ائتلاف نصر که اول ماه گذشته مطرح شد بررسی و از افزایش خطر فروپاشی نظام سیاسی کشور به سبب سیاست های دولت ابراز نگرانی شده است.

این ائتلاف همچنین اعمال خشونت و کشتار تظاهرات کنندگان و سیاست سرکوب آزادی ها و بازداشت و آدم ربایی محکوم و بر ضرورت شناسایی عاملان کشتار مردم تأکید شده است.

این ائتلاف همچین دولت عراق را به باج خواهی و تلاش برای گرفتن امتیازات با بهره برداری از تظاهرات متهم کرده و افزوده که جامعه بین المللی در پی کمک به عراق است اما اقدامات دولت فعلی تصویری منفی از کشور ارائه می کند، در حالی که دولت سابق اقدامات بزرگی برای بازگشت عراق به جامعه بین المللی انجام داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا