سرخط خبرها

اختصاصی/ پیش نویس قانون جدید انتخابات در دفتر رئیس جمهور نهایی شده است/ ترکیب جدید کمیساریای عالی انتخابات

یک منبع آگاه خبر داد که پیش نویس جدید قانون انتخابات در دفتر رئیس جمهور عراق نهایی شده است.

میدل ایست نیوز: یک منبع آگاه به «میدل ایست نیوز» خبر داد که تدوین پیش نویس قانون جدید انتخابات عراق در دفتر ریاست جمهوری این کشور به پایان رسیده است.

به گفته این منبع، در قانون جدید که با همکاری کارشناسان حقوقی عراقی و نمایندگان سازمان ملل تدوین شده کمیساریای عالی مستقل انتخابات از تعدادی از قضات و کارشناسان و به دور از سهمیه بندی حزبی تشکیل خواهد شد.

این منبع افزوده که از دیگر تغییرات قانون جدید کاهش 30 درصدی کرسی های مجلس و کاهش سن نامزدها به 25 سال است و مبنا قراردادن اکثریت آرا در حوزه های انتخابی است.

به گفته این منبع دفتر نخست وزیر نیز درحال تدوین پیشنهادهای دیگری در این باره است و ریاست جمهوری پیش نویس پیشنهادی خود را به دفتر هیئت وزیران فرستاده تا بودجه های لازم به آن اختصاص یابد.

این منبع تأکید کرده که مشورت هایی میان دفاتر رئیس جمهور و نخست وزیر درجریان است تا به دیدگاه واحدی در این باره برسند و پیش نویس مورد قبول طرفین به  مجلس تقدیم شود.

تغییر قانون انتخابات با هدف بازیابی اعتماد مردم به نظام سیاسی کشور از اصلی ترین وعده های رئیس جمهور و نخست وزیر و مجلس عراق و از راهکارهای پیشنهادی سازمان ملل برای پاسخگویی به مطالبات معترضان بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا