سیاسی

کاخ سفید خواستار اجرای انتخابات زودهنگام در عراق شد

در بیانیه کاخ سفید از خشونت علیه تظاهرات کنندگان و قطعی اینترنت در عراق انتقاد شده است.

میدل ایست نیوز: کاخ سفید در اولین واکنش به تظاهرات عراق خواستار برگزاری انتخابات پیش از موعد در این کشور و توقف خشونت علیه تظاهرات کنندگان در سرتاسر عراق شد.

در بیانیه کاخ سفید که صبح دوشنبه (11 نوامبر) منتشر شده بر نگرانی شدید ایالات متحده از ادامه تعرض به تظاهرات کنندگان و فعالان مدنی و رسانه ها و نیز محدودیت خدمات اینترنت در عراق تأکید شده است.

در این بیانیه آمده که «ملت عراق دربرابر دست درازی حکومت ایران به ثروت های آنان و استفاده ایران از گروه های مسلح برای جلوگیری از بیان مسالمت آمیز مطالبات مردمی دست بسته نخواهد ماند».

کاخ سفید در بیانیه خود تأکید کرده که با وجود آنکه خشونت های کشنده ای در حق ملت عراق انجام شده و این ملت از دسترسی به اینترنت محروم شده، باز هم توانسته صدای اعتراض خود را به گوش جهان برساند.

این بیانیه همچنین خواستار اصلاح قانون انتخابات و اجرای انتخابات پیش از موعد شده و افزوده که همصدا با هیئت نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق از دولت این کشور می خواهد که به خشونت علیه تظاهرات کنندگان پایان داده شود و به وعده «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، درباره اصلاح قانون انتخابات و برگزاری انتخابات پیش از موعد عمل شود.

پیش از این نمایندگی سازمان ملل در عراق نیز با صدور بیانیه ای خواستار آزادی همه بازداشت شدگان در تظاهرات اخیر و شناسایی عوامل خشونت در تظاهرات و اصلاح منظومه امنیتی و انحصار سلاح به دست دولت و تسریع در تعدیل قانون انتخابات شده بود.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا