سرخط خبرهاسیاسی

یکی از سران جریان صدر: با مرجعیت درباره استیضاح «عبدالمهدی» اختلاف نظر داریم/ توافق سران پنج تشکل سیاسی با «قاسم سلیمانی» برای ابقای عبدالمهدی/صدر به دلیل تهدید جانی به ایران رفت

به گفته این مقام در این جلسه توافق شده که عبدالمهدی در مقام نخست وزیری بماند و اصلاحاتی در نظام انتخابات و تعدیل قانون اساسی انجام شود.

میدل ایست نیوز: یکی از سران جریان صدر خبر داد که که پنج روز پیش سران چند گروه سیاسی شیعه در جلسه ای با حضور «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه، بر ابقای «عادل عبدالمهدی» در سمت نخست وزیری توافق کرده اند.

این مقام که از وی به عنوان یکی از سران جریان صدر یاد شده و به علت حساسیت موضوع نخواسته نامش فاش شود به روزنامه عراقی «المدی» گفته که این جلسه که با حضور «هادی العامری»، «سید عمار الحکیم»، «قیس الخزعلی»، «نوری المالکی»، و «ابومهدی المهندس» برگزار شده و «سید مقتدی صدر» حاضر به شرکت در آن نشده است.

به گفته این مقام در این جلسه توافق شده که عبدالمهدی در مقام نخست وزیری بماند و اصلاحاتی در نظام انتخابات و تعدیل قانون اساسی انجام شود.

او گفت که جریان صدر با مرجعیت دینی درباره ابقای «عادل عبدالمهدی» اختلاف نظر دارد و برخی گروه های شیعی تغییر مواضع خود در انتقاد از نخست وزیر را به علت نگرانی از بازگشت حزب بعث دانسته است.

این عضو شاخص جریان صدر تأکید کرد که این جریان چهار مطالبه خود را با نیروهای سیاسی در میان گذاشته که شامل استعفای دولت و تعدیل قانون انتخابات و انحلال کمیساریای عالی مستقل انتخابات و تشکیل کمیساریای جدید با حضور قضات و انحلال مجلس و اجرای انتخابات پیش از موعد می شود.

او افزوده که در جلسه سران پنج تشکل سیاسی با «قاسم سلیمانی»، موضوع تشکیل فراکسیون جدید با عنوان «ائتلاف ملی» برای اتحاد دوباره نیروهای سیاسی شیعی مطرح شده است.

این مقام همچنین تأکید کرده که اوضاع در میدان های تظاهرات به سمت آرامش می رود و اصلاحات پیشنهادی دولت نیز اجرا خواهد شد اما جریان صدر از تظاهرات عقب نخواهد نشست.

او همچنین از وساطت سازمان ملل میان تشکل های سیاسی برای یافتن راه حلی برای بحران خبر داد.

وی درباره علت بازگشت صدر به ایران نیز گفت که صدر در دوره اخیر تهدیدهایی دریافت کرده و جانش در خطر بود.

منبع
المدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا