سرخط خبرهاسیاسی

امیر کویت وزیر امور خارجه این کشور را مامور تشکیل دولت کرد

شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت پس از استعفای دولت جابر المبارک الصباح و پذیرفتن معذرت وی در برعهده گرفتن دوباره نخست‌وزیری، صباح الخالد وزیر امور خارجه این کشور را مامور تشکیل دولت کرد.

میدل ایست نیوز: شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت پس از استعفای دولت جابر المبارک الصباح و پذیرفتن معذرت وی در برعهده گرفتن دوباره نخست‌وزیری، صباح الخالد وزیر امور خارجه این کشور را مامور تشکیل دولت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، امیر کویت طی حکمی شیخ صباح خالد الحمد الصباح را به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب و وی را مامور معرفی وزرای جدید کرد.

جابر المبارک که نزدیک به ۸ سال منصب نخست وزیری کویت را بر عهده داشت، در پی استعفای «جناب بوشهری»، وزیر کار و مسکن در پارلمان به علت اتهامات مربوط به فساد از سمت خود استعفا داد.

طی روزهای اخیر صدها نفر از مردم کویت در اعتراض به فساد در داخل نهادها برابر مجلس الامه کویت دست به تظاهرات زدند. تظاهرکنندگان خواستار بخشودن وام ها، اصلاح قانون بیمه‌ و نظام آموزشی، حل مشکل مسکن، حل مشکل بیماران در داخل و خارج، اصلاح نظام انتخاباتی، انحلال مجلس الامه کویت و مبارزه با فساد شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا