سرخط خبرها

روزنامه امریکایی: واشنگتن از برپایی اقلیم سنی در عراق پس از طرد داعش حمایت می کرد

روزنامه‌ای امریکایی اعلام کرد واشنگتن از برپایی اقلیم سُنی در عراق پس از طرد گروه تروریستی داعش حمایت کرده و در این باره نشستی با حضور رهبران حزب بعث مقیم امریکا در هتل شیرایتون بغداد برگزار کرده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه‌ای امریکایی اعلام کرد واشنگتن از برپایی اقلیم سُنی در عراق پس از طرد گروه تروریستی داعش حمایت کرده و در این باره نشستی با حضور رهبران حزب بعث مقیم امریکا در هتل شرایتون بغداد برگزار کرده است.

روزنامه مذکور در ادامه اظهار داشت: «نشستی در هتل شرایتون بغداد در ماه سپتامبر سال 2014 میلادی برای بررسی ساماندهی به وضعیت اهل سنت عراق پس از طرد داعش برگزار شد، در این نشست، یکی از سران حزب منحل شده بعث که در حال حاضر در امریکا اقامت دارد، حضور داشت. در این نشست، فرد عالی‌رتبه بعثی پیام قابل توجهی منتقل کرد که مفادش این بود که امریکایی ها برای حمایت از استقلال سیاسی مناطق سنی نشین عراق به محض پایان یافتن جنگ با داعش، اعلام آمادگی کامل کرده اند.»

به گزارش روزنامه مذکور امریکایی، نشست‌های بسیاری در اواخر سال 2014 میلادی در هتل شرایتون و روتانا اربیل برای ساماندهی وضعیت سیاسی اهل سنت برگزار شد و ایرانی‌ها این نشست‌ها را با نگرانی زیر نظر داشتند و معتقد بودند هر گونه تلاشی برای تقسیم‌بندی طائفی عراق، باید به دیده تردید نگاه شود.

منبع
المعلومة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا