سرخط خبرها

یکی از خویشاوندان «فالح الفیاض» منصبی بلندپایه در دفتر نخست وزیری عراق برعهده گرفت

یک منبع سیاسی از انتخاب یکی از خویشاوندان «فالح الفیاض»، مشاور امنیت ملی عراق برای تصدی منصبی بلندپایه در دفتر نخست وزیر این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک منبع سیاسی از انتخاب یکی از خویشاوندان «فالح الفیاض»، مشاور امنیت ملی عراق برای تصدی منصبی بلندپایه در دفتر نخست وزیر این کشور خبر داد.

منبع مذکور که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با پایگاه خبری ناس نیوز تصریح کرد: «قیس العامری، همسر خواهر فالح الفیاض برای تصدی منصبی بلندپایه در دفتر نخست وزیری در چارچوب تغییرات انجام شده در روزهای اخیر انتخاب شده است.»

بنا به اعلام منبع یاد شده، العامری پیشتر در دوران وزارت خارجه ابراهیم الجعفری، به عنوان مشاور در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود اما پس از آن به تیم فالح الفیاض پیوست تا در دفتر نخست وزیری عهده‌دار سمت شود.

یک منبع دولتی پیشتر به رسانه های محلی عراقی خبر داد که «ابوجهاد الهاشمی»، رئیس دفتر نخست وزیر عراق، از سمت خود استعفا داده است. اما چند ساعت پس از آن رسانه های وابسته به گروه های الحشد الشعبی این خبر را تکذیب کردند.

ابوجهاد الهاشمی از چهره های باسابقه مجلس اعلای اسلامی عراق است و به روابط نزدیک با «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران، شناخته می شود.

در زمانی که «عادل عبدالمهدی» به نخست وزیری عراق انتخاب شد نام الهاشمی به عنوان مدیر دفتر وی در مقامی در حد وزیر مطرح شد تا بتواند در روند تشکیل قوه اجرایی نقش داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا